tirsdag 12. mars 2013

Boken på Vent - "Trollspeilet" av Tom Egeland


Tirsdag betyr bøker på vent hos Beathe, en morsom utfordring jeg gjerne er med på! Min bok kjøpte jeg på biblioteksalg her i Brønnøysund til den nette sum av 10 kroner, og jeg gleder meg innmari til å lese den :)

Trollspeilet

Kristin Bye, fjernsynsreporter i nyhetssendingen "24 timer", får tilsendt noen grufulle amatørvideoer. Avsenderen er en mann som forfølger og kidnapper fremmede kvinner, for så å filme når han dreper dem. Motvillig blir hun TV-kanalens frontfigur i hele Norges jakt på videofotografen som tilber henne. Mens politiet og mediene forsøker å sirkle inn morderen, bruker "24 timer" bildene for hva de er verdt. Dette er den første boka om Kristin Bye.

I dag har det vært en litt spesiell tirsdag for min del. Jeg fått meg vikarjobb på et av stedets hoteller, og har hatt mine første opplæringstimer i resepsjonen. Jøje meg så mye det er å sette seg inn i, men også innmari interessant og gøy. Der tror jeg at jeg kommer til å trives. Ikke så usannsynlig at det blir noen færre blogginnlegg den neste tiden, men det er jo bare naturlig!!

Klem fra

10 kommentarer:

  1. Jeg burde virkelig komme i gang med å lese TOm Egeland. Jeg forstår ikke hvorfor jeg til stadighet hopper over bøkene hans! Nå har han også kommet ut med, det som ser ut som en skikkelig spennende, ungdomskrim. Ha en riktig fin da, Anette!

    SvarSlett
  2. Egeland liker jeg godt, så har lest noe av han, men ikke denne. Kos deg på ny arbeidsplass!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med jobb! Spennende med nye ting!Har fullstendig forståelse hvis det blir mindre blogging fremover:) Kos deg på jobb!:) Fin bok å ha på vent:) Har lest de to første bøkene av forfatteren og jeg er så glad jeg har resten av bøkene kjøpt opp og liggende klar i bokhyllen når det no måtte ønskes:) Kos deg med boken!Klæm!:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer meg jobben, håper du fortsetter å trives.Alltid litt slitsomt i begynnelsen av en ny jobb. Jeg hadde mer kontakt med publikum før i tida. Og selv om det var slitsomt av og til, så savner jeg det. Selv om enkelte kan ødelegge en hel dag, oppveier alle de hyggelige menneskene disse fjomsene. Jeg har fortsatt bare lest Sirkelens ende av Egeland selv om bokhylla er full av bøker han har skrevet. Jeg synes han skriver godt. Og det synes jeg mange forfattere som er utdannet og har jobbet som journalister gjør. Skulle gjerne likt å gå et minikurs hos en.

    SvarSlett
  5. Har ikke lest denne, men har lest tre av Egelands bøker og de likte jeg godt. Har noen uleste i bokhylla også. Gratulerer med jobben :)

    SvarSlett
  6. Akkurat denne tror jeg ikke jeg har lest, men jeg har lest det meste av Egeland. Han skriver utrolig bra, og har som regel med litt mystiske elementer.

    Til Tone H: Tom Egeland har skrivekurs i Dublin snart. Husker ikke via hvilket firma, men tror det heter Inspirator tour eller noe sånt..

    SvarSlett
  7. Gratulerer igjen med ny jobb! Klart det blir mye å sette seg inn i med det samme,men dette fikser du! Tom Egeland skal jeg lese mer av fremover. Ønsker deg en fin kveld:-) Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ny jobb! :) Alltid spennende (og kanskje litt skummelt) med nye ting. Har ikke lest noe fra denne forfatteren før, men hører han er flink:)

    SvarSlett
  9. Dette er ei bok eg likte veldig godt.

    Lukke til i den nye jobben! :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med ny jobb! :) Håper du trives!
    Denne boken virket veldig skremmende, men også spennende! :)

    SvarSlett