tirsdag 30. april 2013

Boken på vent :)


Boken på vent denne uken datt ned i postkassen vår i går. I forrige uke oppdaget jeg at det har kommet ut en ny bok i serien om den svenske jordmoren Cecilia Lund. Boken heter "Modershjärtat" og er bok nummer fem i serien. Bøkene om Cecilia har tatt meg med storm, og det beste er at iløpet av sommeren kommer bok nummer seks :)

Modershjärtat

En allvarlig olyckshändelse drabbar Cecilia Lunds familj. Mormor Sonja blir påkörd utanför sitt hem och lämnas liggande ensam på gatan. Cecilia och systrarna Susanna och Maria turas om att vaka vid hennes sida på sjukhuset, tillsammans med sin mor Christina. De är alla utom sig av oro. Vem kan vara så hjärtlös och feg och köra på en gammal kvinna? Sakta kryper den oväntade sanningen fram: en tragedi som varit nedtystad i decennier är på väg att uppdagas och de få vittnen som kan berätta om det som hände måste tystas till varje pris. Och den sista av dem är Sonja Samtidigt försöker Cecilia hitta balansen mellan sitt arbete som barnmorska och livet som mamma och hustru. Den nya familjemedlemmen, bebisen Ellen, skapar oro i rutinerna för såväl sina syskon som resten av släkten. Cecilia känner sig splittrad i sin nya tillvaro som fembarnsmor och hon ställs även inför en känslomässig utmaning. För kärleken minskar inte när livet förändras. Den ändrar bara karaktär. Men vad händer när modershjärtat hotar att sprängas i tusen bitar? 

Finn flere bøker på vent hos Beathe og Beathesbokhylle :)


8 kommentarer:

  1. Kjøpte de fire første etter anbefaling fra deg,men som så mange andre bøker så står de på vent i hyllen,jeg skulle jo lese dem i en svensk utmaning som jeg har laget for meg selv i år,så kanskje på tide å komme i gang med å lese litt svensk? Tusen takk for tips! Ha en super dag,Anette:)
    P.s,Pakken din ble sendt fredag morgen så jeg håper den snart er fremme! Klem

    SvarSlett
  2. Heilt nytt bekjentskap for meg. Virkar spennande, men eg trur ikkje eg skal prøve meg på den svenske utgåva. Lag ein fin kveld :-)

    SvarSlett
  3. Ååå, denne såg gripande ut. Av og til er det slike bøker som passar best.. :-)

    SvarSlett
  4. Høres ut som en fin serie som jeg gjerne tenkt meg å lese! Men absolutt ikke på svensk! SÅ flink du er som klarer det!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

    SvarSlett
  5. Det hørtes ut som en fin serie med bøker. Det er så deilig med bøker som tar en med storm!

    SvarSlett
  6. Ja denne kan nok være interessant.:)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Husker at du har skrevet pent om denne serien tidligere, men foreløpig har jeg ikke lest noen av dem selv. Deilig å ha noen sånne som man bare VET er bra ;o)

    SvarSlett
  8. Etter at jeg leste boka med brevene mellom Astrid og Sara på svensk fant jeg ut at det er no problem å lese svensk. Så skulle jeg finne en bok som synes OK ut og den ikke finnes på norsk, så vet jeg det. Har ikke hørt om disse. Kos deg med boka!

    SvarSlett