fredag 26. april 2013

Alle Verdens Land #2 - Brasil - "Undringens Makt" av Ann Patchett


Jeg har bestemt meg for å reise til alle verdens land via bøker, og nå har jeg nettopp vært i Brasil. Nærmere bestemt de mest bortgjemte stedene i Amazonas jungel, på jakt etter dr Annick Swenson. Boken har jeg fått tilsendt fra Juritzen Forlag, og etter å ha lest et par flotte bokomtaler var jeg veldig spent på om jeg ville være enig :)


Dr. Marina Singh jobber som forsker for et legemiddelfirma, og blir sendt inn i de mest utilgjengelige delene av Amazonas for å fi nne sin mentor Dr. Annick Swenson. Hun har tilsynelatende forsvunnet i jungelen mens hun jobbet med å fremstille et legemiddel som vil kunne gjøre kvinner fruktbare til langt inn i alderdommen. Undringens makt tar deg med på en magisk reise inn i en eventyrlig og skremmende verden. Marina Singh blir konfrontert med sin egen vanskelige fortid mens hun leter etter sannheten om det dødelige maktspillet rundt en ny vidundermedisin.



Dessverre var ikke dette en bok etter min smak. Jeg syns den var underlig og dyster og jeg klarte ikke å få et nært forhold til karakterene i boken. Vel var det en overraskende og dramatisk slutt, men det klarte ikke å veie opp for helhetsinntrykket av boken. Veldig synd fordi jeg så veldig gjerne ville like den! 





4 kommentarer:

  1. Synd bokaikke falt i smak, men jeg liker virkelig det verdensprosjektet ditt:) God helg!

    SvarSlett
  2. Det er en så stilig ide!
    Synd at denne ikke var den beste fra Brasil. Men jeg håper du finner en du liker bedre!

    SvarSlett
  3. Uff da.. det var synd. Jeg likte den sååå godt. Men smaken er som den uvindelige baken..delt. Ha en fin helg..:)

    SvarSlett
  4. Morsomt ide å lese bøker frå alle land. Eg tenker stadig at eg skal lese bøker frå andre land enn dei eg som oftast vel. Men det blir gjerne med tanken, for det er så mykje som kjem ut at eg ikkje rekk over alt.

    SvarSlett