tirsdag 2. april 2013

Boken på vent - "Forestillinger om et hjem" av Linn Rottem


Denne ukens bok på vent, står faktisk ikke i bokhylla enda, men er det en ting som er hundre prosent sikkert så er det at denne boken skal jeg lese. 

"Forestillinger om et hjem" er Linn Rottems bokdebut og jeg er kjempestolt av å si at hun kommer fra Brønnøysund og var faktisk vår nærmeste nabo da vi vokste opp. Hun var ofte på besøk hos oss og lekte med min yngre søster. Nå bor hun i Oslo, men senere i denne måneden kommer hun tilbake hit til Brønnøysund for å delta på bokbad og da skal jeg sikre meg et eksemplar av boken. 

Forestillinger om et hjem

Familielivet til skuespilleren Hallvard, forlagsredaktøren Sara og deres 15 år gamle datter Agnes blir brått endret da Sara havner i en bilulykke og våkner fra koma med en alvorlig hjerneskade. Til tross for at Sara er uten språk og fullstendig pleietrengende, insisterer Hallvard på at hun skal bo hjemme. Romanen følger far og datter i forsøket på å skape en ny hverdag. Men kan de gjøre Saras liv meningsfylt? Og i så fall, for hvem?

Her kan du lese Tornerosesverdens bokomtale!

Finn flere bøker på vent hos Beathe og Beathesbokhylle :)



13 kommentarer:

  1. Sterke saker dette her, spent på å høre hva du synes :)

    SvarSlett
  2. Denne leste jeg om i går,men husker ikke helt hvor og den gikk rett inn på ønskelisten. Sikkert ekstra spennende siden det er tidligere nabo som har skrevet denne.Dette er nok sterk kost vil jeg tro. Ha en super dag,Anette:)

    SvarSlett
  3. Knallbra med lokale debutanter i bokhyllene. Kos deg med boken, og gi tilbakemelding om hva du syntes om den. Gjerne også fra bokbadet i Brønnøysund. Dette ser ut som en svært sterk historie. Litt "godtvondt" kanskje?

    SvarSlett
  4. Liker også å lese lokale forfattere. Da blir det enda mer "personlig". Boka frister til lesning.

    SvarSlett
  5. Så spennende da.. har ikke hørt så mye om denne, er hun debutant? Takk for tips.

    SvarSlett
  6. Dette hørtes spennende ut! Så kjekt å kjenne forfatteren, da :)
    Ha en glad dag!!
    Pia

    SvarSlett
  7. Morsomt at en kjenning skriver bøker, må jo være stas:) Skjønner du må lese denne da:) Selv synes jeg den hørtes både rørende og sterk ut, så rett på leselista mi:)

    SvarSlett
  8. Ikke hørt om denne. Spennende når man kjenner forfatteren.

    SvarSlett
  9. Leste om denne i Dagsavisen i dag, og enig med du - denne må man ha! :)

    SvarSlett
  10. oi denne virker tøff ... takk for fint boktips :)

    SvarSlett
  11. Jeg gleder meg skikkelig til å lese denne boka.

    Håper du også vil skrive noe om bokbadet :)

    SvarSlett
  12. Den fikk god omtale i Aftenposten på søndag med overskriften "Flott blikk for mennesker". Da jeg leste den tenkte jeg på innlegget ditt.

    SvarSlett
  13. Hei igjen! Nå har jeg lest boken. Det var fort gjort... Veldig uvanlig tema å lese om, og godt skrevet, selv om det ble litt for "fjortis" for meg.

    SvarSlett