søndag 21. april 2013

Smakebit på Søndag :)


Gratulerer til Mari som feirer sitt innlegg nummer 800 på bloggen Flukten fra Virkeligheten! Så gøy at det falt akkurat på en SmakebitSøndag :) Min smakebit kommer i dag fra boken "Undringens Makt" av Ann Patchett.


Dr. Marina Singh jobber som forsker for et legemiddelfirma, og blir sendt inn i de mest utilgjengelige delene av Amazonas for å finne sin mentor Dr. Annick Swenson. Hun har tilsynelatende forsvunnet i jungelen mens hun jobbet med å fremstille et legemiddel som vil kunne gjøre kvinner fruktbare til langt inn i alderdommen. Undringens makt tar deg med på en magisk reise inn i en eventyrlig og skremmende verden. Marina Singh blir konfrontert med sin egen vanskelige fortid mens hun leter etter sannheten om det dødelige maktspillet rundt en ny vidundermedisin.



"I det øyeblikket hun steg ut i den fuktige vinden fra den tropiske airconditionen, kunne Marina lukte ullen på kroppen sin. Hun dro av seg den lette vårkåpen og cardiganen under, og trykket dem ned i vesken selv om det ikke var plass, mens alle insekter i Amazonas løftet hodet fra bladene der de satt og tygget og vendte et tynt følehorn i hennes retning. Hun var en lekkerbisken, en buffè, en kvinne kledd for våren i nord."


Finn flere smakebiter hos Mari og Flukten fra Virkeligheten :)





17 kommentarer:

  1. Ah,denne er heldigvis på vei hjem til meg og jeg ser virkelig frem til å lese denne. Tusen takk for smakebiten,Anette:) Ønsker deg en super søndag:) Klem

    SvarSlett
  2. Var det inte någon som skrev om denna förra veckan eller kanske tidigare? Den låter väldigt intressant i alla fall.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, jeg gjorde- både smakebit og omtale en dag senere.:)

      Slett
  3. Denne boken leste jeg om tidligere i uken, og ble veldig nysgjerrig på den. Takk for smakebiten :)

    SvarSlett
  4. Jeg satt med denne i hånden i går da jeg skulle velge meg en ny bok. Jeg valgte ikke den, men tar den i neste runde. Kanskje jeg får sjansen å lese hva du og andre synes om den først?

    SvarSlett
  5. Denne står allerede på leselista mi. Gleder meg til å en dag få den fra biblioteket. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Den här vill jag läsa! Fint omslag var det också. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  7. Hihi, fin smakebit! Stakkars damen, jeg ble lettere svett bare av å lese det.

    SvarSlett
  8. Har inte läst något av Ann Patchett, men är jättesugen på att göra det.

    SvarSlett
  9. Spent på hva du synes. Jeg likte den utrolig godt.:)

    SvarSlett
  10. Tack för smakbiten- jag har inte läst något av denna författare.

    SvarSlett
  11. Tack för smakbiten, jag blev nyfiken redan förra gången :-)

    SvarSlett
  12. Denne fikk jeg også i posten, men jeg har ikke fått begynt på den enda. Det var fint å få en smakebit fra den og få vite litt om hva den handler om! :-) Ha en fin søndagskveld, Anette!

    SvarSlett
  13. Låter som en intressant bok. Tack för smakbiten :)

    SvarSlett
  14. flott smakebit :) denne måååå eg lese :)

    SvarSlett
  15. Dette virker som ei bok man entern liker kjempegodt, eller ikke faller for i det hele tatt, syns jeg? Litt usikker på hvilken gruppe jeg selv hadde landa i! Må nok lese noen omtaler før jeg er overbevist ;o)

    SvarSlett
  16. Är det en ny bok? Jag tror någon anna hade en smakbit från den förra veckan? :)

    Jag har hört att Ann Patchett ska vara väldigt bra, men har aldrig läst henne. Tack för smakbiten!

    SvarSlett