mandag 8. april 2013

Revolveromtale - "Arven" av Alyson Noël


HVILKEN BOK? "Arven" av Alyson Noël

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? Leseeksemplar tilsendt fra Kagge Forlag

HVA HANDLER DEN OM? Det skjer merkelige ting med Daire Santos. Kråker jager henne og tiden stopper uten forvarsel. Drømmene hennes hjemsøkes av en mystisk gutt med blå øyne. Det viser seg at Daires bestemor er den eneste som kan fortelle sannheten: at hun har et kall til å forfølge sin arv som en av De Utvalgte. En sjelevokter som kan navigere mellom de levendes og de dødes verden.

HVA SYNS JEG?  Jeg har tidligere lest noen av forfatterens bøker i serien om De Udødelige, og så absolutt frem til å lese denne boken. Men det ble dessverre ingen suksess denne gangen. For meg ble det alt for mye på en gang; dyreånder og sjelevoktere, drømmer og hallusinasjoner. Underveis i lesningen fikk jeg rett og slett følelsen av at Noël prøver litt for hardt. Jeg klarte ikke å få noen relasjon til karakterene i boken, og kommer nok ikke til å lese flere bøker i denne serien. 

Hva med deg, har du lest den?





3 kommentarer:

  1. Eg har aldri lik Noël veldig godt. Ho kan skrive, men dessverre synes eg ikkje ho brukar talentet sitt på "riktig" måte. Eg slakta jo "blå måne" i 2011, og serien om "de udødelige" blir kanskje ulesen av meg. Ho har eit spennande utgangspunktet, men språket gjer at eg ikkje føler meg nær til karakterane. Eg held ikkje noko meir med Ever enn eg gjer med Roman til dømes, fordi begge blir veldig langt borte for meg og er ikkje på nokon måte truverdige. Synes nesten synd på Roman som får slike skildringar mot seg heile tida, sjølv om han er vond, men det finst veldig mange karakterar som er satt på spissen i hennar bøker. Eg synes ikkje det er spennande når du ikkje blir knytt til karakterane som du skal halde me, for då blir mykje av meininga borte. Viss du ikkje held med nokon, er det jo heller ikkje spennande. Derfor sa eg nei til å få "arven" tilsendt frå Kagge, fordi eg er eigentleg veldig ferdig med heile forfattarskapet. :)

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke lest denne, men høres spennende ut:) Takk for bok tips:)

    SvarSlett
  3. Jeg synes den var okay, ikke den bedste bog, men heller ikke dårlig. :) Jeg har ikke læst de udødelige endnu, men har 1'eren og 6'eren stående på hylderne :)
    Har du læst Riley Bloom af Noël?

    SvarSlett