søndag 27. mai 2012

Smakebit på søndag


Dagens smakebit kommer fra en bok jeg begynte på i dag. Jeg har lest bare et par sider, men har virkelig en god følelse allerede :)

Ville hester

Vi bare satt der i poppelen og så på det hele i en times tid. Solen begynte å gå ned over Burnt Spring Hills, gjorde skyene høyt oppe på himmelen blodrøde og sendte lange, fiolette skygger østover. Vannet strømmet fremdeles under oss, og Helen sa hun begynte å bli sliten i armene. Hun var bare sju og var redd hun ikke ville greie å holde seg fast så mye lenger.

Hos oss er det en årelang tradisjon å ha Grand Prix-vake og fest hvert år. Ved gårsdagens finale var temaet Retro, og alle stilte i åttitallskostymer. På menyen sto det selvfølgelig hjemmelaget pizza og rødbrus i stettglass. Vi er strålende fornøyde med at Sverige vant og vi syns at Toji absolutt hadde fortjent en plass blant de ti beste. Men kanskje var han rett og slett for GOD for Europa!?

Ingrid og jeg - klare til fest :)


Ha en deilig 1.Pinsedag :)

Klem fra

10 kommentarer:

  1. God smakebit! Har sett denne omtalt flere steder, og alle ser ut til å like den, kanskje jeg også skal lese den en dag? Nyt søndag før enda en fridag ;o)

    SvarSlett
  2. Denne boken likte jeg godt, så gled deg til forsettelsen Anette:-) Er helt enig med deg angående MGP i går,så fortjente ikke Norge å komme sist,jeg syntes han var flink jeg.Han var nok som du sier, for GOD for Europa! Kos deg på denne 1. Pinsedag. klemmer fra Bergen:-)

    SvarSlett
  3. Så artig at dere har grand prix fest :) Bra tradisjon!
    Kos deg i sola med boka di. Rett og slett en herlig sommerdag vi har nå :) klem fra meg

    SvarSlett
  4. I dag har du valgt ut en bok jeg likte virkelig godt. Kanskje ikke så godt som den første av Walls, men det skal mye gjøres også! Så nydelige dere er, og så koselig med MGP fest!
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  5. Jeg begynte så vidt på denne for en tid tilbake, men så la jeg den ned igjen. Jeg hadde litt vanskelig for å bli helt komfortabel med at hun forteller bestemorens historie i jeg-form. Tredjeperson hadde liksom falt litt mer naturlig for meg. :P Men Walls imponerte stort med den forrige boka si, så jeg er rimelig sikker på at denne også er av høy kvalitet. :) Takk for smakebiten, og ha en strålende dag videre!

    SvarSlett
  6. MGP fest er herlig, vi har ofte sammenkomst med venner :) Du var virkelig flott, Anette, og det var selvsagt også prinsessen(vinneren?) ;) Kos deg med boken og familien i dag.

    SvarSlett
  7. Denne boken har jeg hørt om, og det at du har en god følelse etter noen sider tyder bra - ser frem til hva du mener om boken :)

    SvarSlett
  8. Så morsomt med MGP-vake :-) Jeg har lest Krystallslottet av samme forfatter, og har bestemt meg for å hoppe over denne boken. Men den har et flott omslag - og jeg gleder meg til å lese omtalen din, kanskje jeg endrer mening? :-)

    SvarSlett
  9. Strålende bilde av deg og søte Ingrid! Bare innom for å hilse litt på og ønske en strålende dag :))

    SvarSlett
  10. Så fint og morsomt bilde av dere! Og smakebiten var også god. Jeg har Krystallslottet i hylla, så jeg regner med at jeg skal lese den etterhvert, så kanskje det blir Ville Hester etter det??

    SvarSlett