fredag 18. mai 2012

Mine favoritter - Mai


Tenk at det allerede er en måned siden sist jeg presenterte mine favoritter for dere! Håper dere alle er fornøyde, stappmette og lykkelige etter gårsdagens feiring :) Vi hadde det helt topp og gleder oss allerede til neste år! Da kjører vi på med favoritter den 18 mai :)

Favorittblogg


Fabelaktige Maia og hennes Fabelaktigblogg er min favoritt siden sist. Her finner du nydelige bilder, interiørtips og ikke minst; knalltips til hvordan bruke Photoscape på best mulig måte. Nydelige Maia har alltid gode ord til sine lesere og er utrolig flink til å besøke dem som legger igjen kommentarer på bloggen hennes. Der har i allefall jeg mye å lære. Titt innom henne og forbered deg på å glemme tid og sted :)


Favorittbok

Eld

De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.
Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.
Eld är andra delen i Engelsforstrilogin.

Dette er favorittboken min akkurat nå. Fortsettelsen på "Sirkelen" kom ut i Sverige i april og selv om jeg prøvde alt jeg kunne å stå imot var det rett og slett ikke mulig. Jeg forhåndsbestilte den og slukte den rått etter at den seilte ned i postkassen. Å lese svensk er (heldigvis) ikke noe problem, og boken oppfylte alle mine forventninger og mere til.  Den var om mulig enda bedre enn den første. De utvalgte ungdommene kjemper med nebb og klør mot ukjente motstandere og den fryktede apokalypsen. Kommer den? Og det store spørsmålet er; klarer du å vente til den norske oversettelsen eller gjør du som meg?


Favorittmusikk





Full nedtelling til MGP i Baku. Det blir så klart finalefest og Sverige er favoritten :)


Favorittoutfit


Bunaden, det vakreste plagget jeg eier. Det er ingenting jeg føler meg så fin i som denne :)


Favorittfilm


En romantisk komedie med stjernebesetning i regi av Garry Marshall. New Year’s Eve er en hyllest til kjærlighet, håp, tilgivelse, nye sjanser og nye begynnelser, fortalt gjennom flere sammenflettede historier fra New York City, byen der alt kan skje.

En sukkersøt og hjertegod film som passer perfekt hvis man er i det romantiske hjørnet. Min favorittfilm siden sist :)

Dette er mine superfavoritter den siste måneden og 18 juni er Mine favoritter tilbake. Ønsker deg en flott helg - jeg regner med at jeg kommer til å være totalt døgnvill siden vi hadde fridag i går og gå rundt med mandagsfølelse hele dagen :)

Klem fra



2 kommentarer:

  1. Fine favoritter du har :-D
    Fikk Sirkelen til morsdagen, og den var jo veldig spennende da..tror nok jeg må lese neste boka også, men mulig jeg venter til den kommer på norsk ;)

    Klem Karianne

    SvarSlett
  2. Så fin du er i bunaden!

    SvarSlett