mandag 14. mai 2012

Bokbilde....og en titt i bokhylla

Tumblr_m3xc0gzxgc1qgyw8yo1_500_large


I dag er det en skikkelig trøtt mandag og jeg er innmari glad for at jeg ikke skal på jobb før i ettermiddag. Regnet øser ned og jeg sitter foran pc'n og titter på alle de flotte bokbildene som er lagt ut på weheartit. Masse herlig inspirasjon å finne der. Men nå er det nok på tide å få opp tempoet litt og gjøre litt ut av dagen. 

En titt i min egen bokhylle blir det allikevel tid til. Der finner jeg enda en av Liza Marklunds bøker, "Livstid". Den leste jeg da den kom ut i 2008 og likte den godt.

Livstid

Sveriges mest kjente politimann blir funnet myrdet i sengen. Hans treårige sønn er sporløst forsvunnet. Hustruen, Julia, fremstår som skyldig. Etter en summarisk rettssak dømmes hun til livsvarig fengsel av en enstemmig jury. Men Julia hevder sin uskyld. Ingen tror henne. Ingen - utenom muligens hennes beste venninne, Nina, som også er politi. Og kanskje Annika Bengtzon, som er bekjent av Nina og Julia. Annika mistenkes for å ha satt fyr på sitt eget hus, og hun ser flere paralleller mellom seg selv og den livstidsdømte Julia. Livstid er en frittstående thriller om menneskets lengten etter det evige: kjærligheten, tilliten, jobben - og barna. Den er også en direkte fortsettelse av Nobels testamente.



Hva med deg, har du lest denne boken? Hva syns du i så fall?

Helt til slutt vil jeg bare opplyse om at Boktemaet denne uken kommer på onsdag. Torsdag er det jo 17 mai og da skal giveaway'en min trekkes. Det er enda ikke for sent å bli med, det gjør du her!

Klem fra




2 kommentarer:

  1. Så mange bøker så lite tid, hehe:) Har funnet så mange bøker i det siste jeg vil lese og denne havnet på listen min også. Hørtes veldig spennende ut:) Nydelig bilde du har funnet idag:) Måtte stoppe opp å titte på det en stund:) Her blåse vi bort:) Ble angrepet av en stor søppelsekk i sentrum idag. Jeg vant! Og den havna i søpla:) Men jeg skvatt når den kom, hehe...så sikkert litt morsomt ut:) Ha en fin mandag:)

    SvarSlett
  2. hmm, spennende. men woow, så kult det første bildet var (ThanxForUrComnt!) :D

    SvarSlett