mandag 28. mai 2012

It's monday - what are you reading?


Dette er andre gangen jeg er med på denne mandagsutfordringen hos BookJourney der temaet er å presentere bøkene man leser akkurat nå.
This is the frist time  in a long time I'm entering this weekly challenge at BookJourney's where bloggers can present the books they are reading at the moment!

Jeg leser for tiden to bøker. Den ene er Jeannette Walls' "Ville hester", en bok det nesten er umulig å legge fra seg. Under ser du både det norske og det amerikanske coveret. Jeg liker uten tvil det norske best!

At the moment I'm reading two books. One of them is Jeanette Walls' "Half broke horses", and I absolutely love it! Here you can see both the norwegian and the american cover. No doutbt, the norwegian is my favourite!!

Ville hesterHalf Broke Horses

Den andre boken er skrevet av Ragnhild Lund Andsnes og heter "Liverpoolhjerter". En bok om hva det vil si å være en dedikert Liverpoolfan. Ragnhild Lund Ansnes var selv ingen fotballfan, men derimot gift med en, og hun bestemte seg for å skrive denne boken for bedre å kunne forstå hva som rører seg i hodet - og hjertet på en Liverpoolfan.

The second book I'm reading is written by the norwegian writer, Ragnhild Lund Andsnes, and is called "Liverpoolhjerter" - "Liverpoolhearts" in english. I'ts a book describing what it feels like to be a devoted Liverpoolfan. The writer herself was not a fan of this famous football/soccer team from England, but her husband was. That's why she decided to write this book and maybe understand what goes on in the mind and heart of a Liverpoolfan. The book has not been published in English yet. 

Liverpoolhjerter


Klem fra


17 kommentarer:

  1. Eg var med på denne utfordringa i over eitt år, og syns det var interessant. Eg skreiv kun på engelsk, men så lurt å skrive både på norsk og engelsk:-)

    God mandag, Anette!

    SvarSlett
  2. Jeg har nettopp begynt på to bøker også... Pleier egentlig ikke å gjøre det, men det ble bare sånn, hehe. Siden jeg ikke engang har rukket å skrive om dem på min egen blogg ennå, så får du faktisk nyheten først:
    "Juliet, naked" av Nick Hornby og "Eli Sjursdotter" av Johan Falkberget.

    SvarSlett
  3. Jeg leser for mange bøker samtidig, alltid ;) Ønsker deg en strålende mandag, Anette.

    SvarSlett
  4. Jeg er spent på hva du kommer til å skrive om Jeanette Walls´ siste bok! Jeg elsket nemlig den første!

    SvarSlett
  5. Glad to see you here at It's Monday! Enjoy your reading this week!

    I'd love to have you stop by my
    It's Monday! What Are You Reading?

    SvarSlett
  6. Oh, you blog in both languages, huh? That's super cool! Happy reading!

    SvarSlett
    Svar
    1. Well, it's one of the first times I'm doing this, but it's super fun, so I guess I will try it for a little while :)

      Slett
  7. Hi Annette, I love those covers in different languages.... very cool - I like to collect books form other countries. Have a super week :)

    SvarSlett
  8. The Norwegian cover of Half Broke Horses is so much prettier. My BIL would love the Liverpool Hearts book but we're only Man U and Chelsea fans in our home.
    Happy reading Anette :)

    SvarSlett
  9. Very nice looking list, and how talented of you to be able to write a blog in a foreign language.

    SvarSlett
  10. Virker som en bra utfordring, kanskje jeg skal være med neste mandag! Jeg leser også to bøker for tiden, ser ut som det blir vanskelig å komme gjennom the Moonstone.
    Ha en fin uke,
    og takk for kommentar på mitt Mandagstema-innlegg :)

    SvarSlett
  11. Du er så flink som tar deg tid til å lese :) Blir så imponert.

    Takk for alltid fine ord inne hos meg og takk for at jeg var en av månedens favoritter - du er god!

    Jeg har flyttet bloggen min etter at den ble hacket og håper du vil følge meg her inne fabelaktigebloggen.blogspot.com

    Jeg håper du har hatt en finfin pinse og at du har hatt sol og varme.

    Stor og god klem
    Maia

    SvarSlett
  12. Half Broke Horses looks like it could be interesting. I love that you have a bilingual blog! Very cool :-)

    SvarSlett
  13. Well, I can't read any of this, but I recognized Half Broke Horses! My neighborhood book group just read this and we all loved it.

    Enjoy your books this week and check out my Big Book Summer Challenge - you mentioned wanting to read The Night Circus and it would count for the challenge!

    http://bookbybook.blogspot.com/p/2012-big-book-summer-challenge.html

    Sue

    Book By Book

    SvarSlett
  14. Jeannett's books are so engaging! I just read "The Glass Castle" and it was wild! Good but it definitely made ya mad! :)

    Happy reading this week :)
    What are YOU reading??

    SvarSlett
  15. I haven't heard of any of those books "/ It's interesting to see the different covers! (: I think I might like the Norwegian one better! I might have to look these books up some time. Happy ready! Thanks for stopping by (:

    Kim @ Kim Reads

    SvarSlett
  16. I like the Norwegian cover as well. I have read both The Glass Castle and Half Broke Horses and thought they were both really good.

    Thanks for stopping by Book'd Out earlier!

    Shelleyrae @ Book'd Out

    SvarSlett