søndag 11. januar 2015

Smakebit på Søndag - Bøker lest i 2015 #2 "The last letter from your lover" av Jojo Moyes


Ukens smakebit kommer fra en bok jeg ble ferdig med å lese i går. "The last letter from your lover" av Jojo Moyes er den andre boken jeg har lest i år, og selv om den var helt annerledes enn både "Et helt halvt år" og "Den ene pluss en", syns jeg den var veldig bra. Jeg syns det var litt vanskelig å komme inn i historien i de første kapitlene, men da jeg fikk samlet trådene ble det en nydelig historie om kjærlighet - lost and found ♥


When journalist Ellie looks through her newspaper's archives for a story, she doesn't think she'll find anything of interest. Instead she discovers a letter from 1960, written by a man asking his lover to leave her husband - and Ellie is caught up in the intrigue of a past love affair. Despite, or perhaps because of her own romantic entanglements with a married man.
In 1960, Jennifer wakes up in hospital after a car accident. She can't remember anything - her husband, her friends, who she used to be. And then, when she returns home, she uncovers a hidden letter, and begins to remember the lover she was willing to risk everything for.
"Her heart still fluttered at the sight of his handwriting. His words were so beautifully strung together that she could recite whole swathes of them to herself in the dark, like poetry. She opened it impatiently, still standing at the counter, moving along to allow the next person in the queue to be served. This time, however, the words were a little different."


Finn flere flotte smakebiter hos AstridTerese som i dag er vert for SøndagsSmakebitene :)








22 kommentarer:

  1. Jag har bara läst en bok av Moyes, men den här ska jag också försöka läsa. Vilket fint och mysigt omslag! Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  2. Jag måste snart ta och läsa något av Moyes. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  3. Jojo Moyes är så himla bra, måste bara läsa den.

    SvarSlett
  4. Tack för smakebiten! Jojo Moyes böcker verkar bra, får försöka läsa någon av dem snart. :)

    SvarSlett
  5. Den här står väldigt högt upp på min lista efter att jag läst tre andra av henne. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  6. Så spennende at hun er på gang med ny bok, kanskje de har den engelske versjonen i bokhandelen allerede? Må ta en titt i morgen når jeg skal til byn :)

    SvarSlett
  7. Jeg har Den ene pluss en stående i bokhyllen så den skal jeg absolutt lese og jeg må nok lese denne også. Jeg leste for en god stund siden Over havet og den anbefaler jeg om du ikke har lest den. Den var skikkelig god :) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Har bara läst en bok av Jojo Moyes så det är snart dags för en till. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Takk for smakebiten, og denne har jeg hørt om! Ikke lest noen av bøkene til denne forfatteren, men jeg har to av bøkene hennes i bokhylla. Denne er ikke en av dem, men ønsker meg den :D hehe
    - Siri

    SvarSlett
  10. Jeg har ennå ikke lest noe av Moyes, så jeg er visst litt utenfor. Blir vel en bok i det nye året. Takk for tips!

    SvarSlett
  11. Detta är en författare som jag är lite nyfiken på. Tack för smakbiten och trevlig söndag :)

    SvarSlett
  12. Tack för smakbiten! Det här är en bok jag gärna vill läsa :)

    SvarSlett
  13. Har ikke lest noe av henne, blir vel litt avtandstagenede etter all hypen over hennes første bok, den om halve ivet i et år. Men kos deg med boka, og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  14. Takk for smakebit - no må eg få lese noko av denne forfattaren snart. Føler at "alle" snakkar om bøkene hennar etterkvart. Lag ein fortsatt fin søndag :-)

    SvarSlett
  15. tack för smakbiten! den boken fick jag lust att läsa! läckert omslag också

    SvarSlett
  16. Denne kunne jeg tenke meg å lese, men liker best å lese på norsk. Likte godt et helt halvt år og den ene pluss en

    SvarSlett
  17. Jag har inte läst något av Moyes, men det känns som om jag kanske skulle ta och göra det :) Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  18. En flott smakebit, ikke lest noe av forfatteren tror jeg. Høres ut som en fin og spennende bok. Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  19. Jag har inte läst något av Moyes än, men hennes böcker låter alltid så mysiga. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  20. Denne har hun vel skrevet før de to som har kommet ut i Norge, håper de andre bøkene hennes også blir gitt ut etter hvert. Dette virker som en bok jeg kunne tenke meg å lese. Håper du har hatt en fin dag, Anette :-)

    SvarSlett
  21. Har läst Livet efter dig och gillade den väldigt mycket. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  22. Jeg synes Moyes bøker er veldig ulike. Denne har jeg ikke lest. Takk for smakebiten! Tror den finns på svensk.. ;)
    God kveld til deg!

    SvarSlett