onsdag 28. mars 2012

Uvelkomment besøk.....og en titt i bokhylla


Vi har hatt besøk av det fryktede influensamonsteret og derfor har de siste dagene gått til å pusle rundt storebror Kristian som har vært ordentlig pjusk. Ikke noe blogging på mor når 14 åringen er nede for telling, det skulle bare mangle ;)

Men jeg setter utrolig stor pris på alle de koselige kommentarene jeg har fått på innleggene jeg la ut på søndag, og beklager at jeg ikke har fått kommentert tilbake <3

Nå satser vi på at monsteret snart er på tur ut døra uten at vi andre også går ned for telling. Vi krysser fingrene!!! Det er jo snart påskeferie og gjett om vi gleder oss. I år, som så ofte før, blir det hjemmepåske med bare avslapping og masse kos - og Påskelabyrinten selvfølgelig. Ingen påske uten Viggo Valle på P1 :)

Morgendagens Boktema blir forresten "Min påskelektyre". Da vil jeg gjerne vite hvilke bøker du har planlagt å lese i påsken. På skjærtorsdagen tar Boktemaet påskeferie. 

Da gjenstår det bare å ta en titt i bokhyllen!


En roadmovie med et usannsynlig Bonnie and Clyde-par: Ante Valdemar Roos, 59-årig økonom med et gørrkjedelig liv og Anna Gambowska 21-årig eks-narkoman. Begge har brutt med strenge, ytre rammeverk og lagt ut på hver sin flukt - først fra nære relasjoner, så som mordmistenkte. Kriminalbetjent Gunnar Barbarotti, denne gangen med gips, etter et mislykket forsøk på å være handyman, fører fortsatt sine diskusjoner med Gud. Privatlivet byr stadig på utfordringer, og det gjør også jobben som kriminalbetjent. Hvordan i all verden har Ante Valdemar Roos, som i følge sin kone er like spennende som et glass vann, havnet på flukt med en ung - og mest sannsynlig farlig - jente?

Der finner jeg boken "Beretningen om herr Roos" av Håkan Nesser som en gang dumpet ned i postkassen fordi jeg hadde glemt å avbestille den i bokklubben. Husbonden prøvde en gang å lese den, men kom ikke langt før han avgjorde at denne boken var drepende kjedelig. Dermed har det ikke blitt til at jeg har lest den heller. Men det burde jeg kanskje... Har du lest den? Hva syns du i så fall?


Klem fra

8 kommentarer:

  1. Stakkars Kristiangutten da, håper han er på bedringens vei nå :-)
    Helt enig med deg, ingen påske uten Viggo Valles stemme på radioen :-)
    Klem fra Rita

    SvarSlett
  2. Huffda,ikke noe kjekt med syke barn:( masse god bedring til han!
    Har ikke hørt Viggo valle før så kanskje jeg må det? Ha en fin dag Anette:-)

    SvarSlett
  3. Riktig god bedring til storebror :) Jeg har ikke lest boken, men satser på at det kommer noen innom her som kan fortelle deg hva de syntes om den.

    Påskelektyre ja... siden det liksom er fastsatt så bør jeg vel få med meg en krim? :-)

    SvarSlett
  4. Jeg liker den boka kjempegodt! Se omtale på bloggen min.

    SvarSlett
  5. Krysser fingrer for at monsteret ikke snur i døren. Får min del skal jeg prøve å gjøre meg ferdig med flaggermusmannen av Nesbø, og begynne på bok nr 2 i serien. Har lest Panserhjerte og Snømannen i feil rekkefølge, så nå har jeg startet på bok en, og skal sveipe gjennom kronologisk. Samtidig holder jeg på å skrive en roman selv også, og håper smertene blir nok dempet til at jeg kan fortsette med den.
    Håper været blir med dere i påsken :)

    SvarSlett
  6. God bedring til han :) Bra mamma passer på han ;)

    Har selv vært ramt av influensaen tror jeg.. Hvertfall vært tett og sløv i noen dager nå :( Så håper snart det går over.. For har jo ikke tid til og være syk.. Men er det vel ingen som har ;)

    SvarSlett
  7. Riktig god bedring til storebror!
    Jeg liker Håkan Nesser, men ble litt skremt av den "drepende kjedelig" kommentaren. Men så ser jeg at Anita liker boken, så da blir det nok til at jeg leser den :-)

    SvarSlett
  8. God bedring, kjedelig med monstre i hus:)Har heller ikke hørt Viggo valles på radioen før, det må jeg skjekke ut:) Har desverre ikke lest boken, så har lite å si om den:) Ønsker deg en fin dag!:)

    SvarSlett