torsdag 1. mai 2014

Bøker lest i 2014 #16 "Borderline" av Liza Marklund

Borderline


HVILKEN BOK? "Borderline" av Liza Marklund

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? I gave

HVA HANDLER DEN OM? Dette er den niende boka om Annika Bengtzon. I løpet av kort tid blir fire unge mødre funnet drept, stukket bakfra. Man aner at en seriemorder er på ferde. Annika Bengtzon er tilbake på jobb i Stockholm, etter tre år i Washington. Mannen Thomas befinner seg på en konferanse i Nairobi og på en rekogniseringsreise ved grensen til Somalia bli han og resten av delegasjonen kidnappet. Når regjeringen nøler med å forhandle blir gislene henrettet én etter én.


HVA SYNS JEG? Jeg har alltid vært en stor fan av Liza Marklund og har slukt bøkene hennes en etter en. De to siste bøkene før denne har jeg imidlertid ikke vært udelt begeistret for og må innrømme at jeg har tenkt tanken om at hun kanskje burde gi seg mens leken var god. Men det er jo litt sånn med forfattere som fotball-lag, man bør følge dem i både medgang og motgang, og i påsken ble "Borderline" min påskekrim. Jeg ble faktisk positivt overrasket. Historien var både spennende og interessant, og vrien med at Thomas fortalte sin egen historie under kidnappingen hadde jeg stor sans for. Slutten var også veldig bra og gjorde at nå må jeg jo få lest den neste boken i serien, "Fasadefall".


2 kommentarer:

  1. Jeg liker Annika godt, men husker at denne her var litt for mye av det gode. Den som kommer etterpå syntes jeg var mye bedre :) Ha en kjempefin 1 mai, håper værgudene er på deres side. I Bergen er himmelen knall blå, men det var 0 grader da jeg sto opp, så jeg venter litt med å sette meg ut :)

    SvarSlett
  2. Liker også Marklund, men enig i at det kanskje er på tide å fornye seg? "Fasadefall" ligger og venter her - har ligget lenge. Så mye annet frister først! Nydelig maidag her også! Nyt den!

    SvarSlett