søndag 18. mai 2014

Smakebit på søndag - Bøker lest i 2014 #20 "American girl on Saturn" av Nikki Godwin


Ukens smakebit kommer også denne gang fra en bok jeg nettopp er ferdig med å lese. Jeg har alltid en bok tilgjengelig på mobilen min, og på bloggen Mom with a Kindle  kom jeg for en tid tilbake over boken "American girl on Saturn" av forfatteren Nikki Godwin. Jeg kjøpte den på iBooks, og leste den nærmest i et jafs!


The summer after graduation is supposed to be that first real taste of freedom - but not for eighteen-year-old Chloe Branson. Just as that breeze of freedom is making its way into her galaxy, her secret-service-agent dad drops a meteor-sized bomb of bad news on her and her sisters. An attempt has been made on the lives of Canadian boyband, Spaceships Around Saturn, during their USA tour, and the guys have to go into hiding ASAP. The only problem? In the midst of the crisis and media frenzy, their dad volunteered to hide the guys...in their house.
Six-year-old Emery is as ecstatic as any self-proclaimed Saturnite would be, but Chloe and her seventeen-year-old sister Aralie watch their summer plans crash and burn like a falling star. The SAS guys aren't happy with the situation, either. Bad boy Jules picks fights with Aralie about everything from his Twitter followers to his laundry, and heart-throb Benji can't escape Emery's fangirlisms for more than three minutes.
But after the super-cute Milo kisses Chloe during a game of hide-and-seek, she finally understands what Emery means when she talks about SAS being "out of this world." If this is what Saturn feels like, Chloe doesn't want to come back to Earth.


Dette er en ordentlig feelgood-bok, og siden en del av meg aldri blir eldre enn 16 år, elsket jeg både karakterene, stemningen og romantikken. Det finnes en bok til om guttene i Spaceships Around Saturn, og forfatteren har planer om en hel serie. Anbefales til romantiske hjerter i alle aldre ;)

"My Twitter feed is going to be much more insane now that Spaceships Around Saturn sort of belongs to the Branson Family. Benji's constant tweets aren't even annoying me today, not even the one about needing new shoelaces."


Godt å få en søndag å slappe av på etter en flott 17 mai feiring i går :) Selv om det blåste iskaldt stilte vi opp til barnetog, og så ble det et tradisjonelt besøk på skolen med kaker og underholdning. Etterpå samlet vi hele familien hos oss og koste oss med lasagne og mer kaker. Dagen ble avsluttet med filmen "Gåten Ragnarok" - jøje meg som jeg skvatt - og det var opptil flere ganger, he he :)

Finn flere smakebiter hos Mari og Flukten fra Virkeligheten.


Klem fra


14 kommentarer:

  1. Låter som en härlig bok :)

    SvarSlett
  2. Låter som en perfekt sommarbok. Den här ska jag kolla upp. Tack för tipset!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en morsom bok, men så var det meg og lesing på engelsk da....

    SvarSlett
  4. Jeg har to readere i vesken. En Kindle og en Sony. På telefonen har jeg eBokBib og på ipaden flere enn jeg kan liste opp her. Det eneste er at jeg aldri får lest på noen av dem fordi jeg svært sjelden er uten en fysisk bok :-) Jeg prøver å bli flinkere men jeg er nok noe treg :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Tack för smakebiten! :-)

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten, annorlunda story!

    SvarSlett
  7. Takk for smakebiten, og ha en fin søndag Anette.:)

    SvarSlett
  8. Åh det låter som en härlig feelgood. Tack för tips och smakbit! :)

    SvarSlett
  9. Feelgood-böcker är mysigt att läsa emellanåt. Har själv läst några stycken riktigt bra på senare tid.

    SvarSlett
  10. Litt romantikk i hverdagen har ikke skadet noen. Kjekt at du koste deg med boken :) Har vært så mye ute at jeg nesten ikke klarte å holde blikket festet på smakebiten, men jeg kom i havn. Nyter sol og blå himmel, kan aldri få nok av det :)

    SvarSlett
  11. Tack för smakbiten, den här tror jag att jag skulle må bra av :-)

    SvarSlett
  12. Det er veldig greit og praktisk med bøker på mobilen, da har en alltid en bok hvis det skulle oppstå noe ventetid for eksempel. Nikki Godwin har jeg ikke lest noe av ennå, takk for smakebiten og ha en fin uke :)

    SvarSlett