tirsdag 20. mai 2014

Boken på vent :)


Boken på vent denne uken fikk jeg tilsendt fra forlaget for en tid tilbake. Jeg syns den høres både spennende og interessant ut og gleder meg til å lese den!

Fangen på celle nr. 17; veien til frihet

Ida S. Skjelbakken er en ung og vakker kunststudent. Verden ligger for hennes føtter. Alt er mulig. Hun møter kubanske Julio, og sammen åpner de en skyteskole i Miami. Det går veldig bra - en stund. En søndagsmorgen dundrer det på døren. Ida blir arrestert - siktet for identitetstyveri og ulovlig våpenbesittelse. Hun blir satt i varetekt på ubestemt tid.
En inspirerende og tankevekkende bok om Ida S. Skjelbakkens opphold i et amerikansk fengsel. Hun griper den unike muligheten til å gi slipp på alle materielle goder og til å utforske sin kreative side. Hvor utrolig det enn kan virke, klarer hun å få noe verdifullt ut av situasjonen og blir etter hvert en god støtte for de andre fangene.


Ønsker alle en flott tirsdag! Her har vi endelig fått sol og varme, og vi storkoser oss.


Klem fra

6 kommentarer:

  1. Denne har jeg også på vent og ser frem til å lese den, tror det kan bli både spennende og interessant å lese. Ønsker deg en fin dag i solskinnet,Anette:-) Her blir det husvask før det blir å sette seg på altanen å lese i finværet. Klem

    SvarSlett
  2. Dette er en av de bøkene jeg har valgt vekk. Jeg klarer ikke lese alt jeg vil så noen må jeg bare bestemme meg for at ikke engang får plass på skal lese listen min :-) Du skulle sett hvor lang den er :-D
    Ønsker deg en fin dag, Anette!

    SvarSlett
  3. Denne står allerede på leselisten min :)

    SvarSlett
  4. Sier det samme som Astrid Terese. Nå må jeg ta til "vettet" og velge bort noe av alt som frister! Det skrives jo bøker over hele verden hver dag. Jeg kan ikke lese alt likevel!

    SvarSlett
  5. Å, denne var så bra og så fin.:) Kos deg!

    SvarSlett
  6. Høres spennende ut. Amerikansk fengsel høres ikke så ille ut, det kunne jo stått afrikansk, eller et eller annet land hvor tilstanden er mye verre. Spent på å høre hvordan den er :)

    SvarSlett