lørdag 31. mai 2014

Bøker lest i 2014 #23 "En hevner i Prada" av Lauren Weisberger



HVILKEN BOK? "En hevner i Prada" av Lauren Weisberger

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? Leseeksemplar fra Juritzen Forlag

HVA HANDLER DEN OM?Det har gått nesten ti år siden Andrea Sachs viste fingeren til sin tyranniske sjef Miranda Priestly og dermed ga avkall på jobben «en million jenter ville ha drept for».Nå har hun startet et luksuriøst brudemagasin med sin tidligere nemesis Emily, og bladet er en kjempesuksess. Og enda bedre, Andrea har møtt mannen i sitt liv og skal snart gifte seg.Men akkurat idet hun begynner å tro at hun skal få leve lykkelig i alle sine dager, blir tilværelsen hennes snudd på hodet. Og når Andrea ikke tror det kan bli verre, vandrer selveste Miranda Priestly inn i livet hennes igjen...Dette er en frekk og bitende fortelling fra New Yorks trendy og glamorøse mediebransje. 

HVA SYNS JEG? Lettlest og grei bok. Men jeg syns ikke den var like sjarmerende og vittig som forgjengeren "En djevel i Prada". Å vente så lenge på en oppfølger gir jo visse forventninger, og i dette tilfellet ble de dessverre ikke oppfylt.




3 kommentarer:

  1. De forventningene, de forventningene... sikkert ikke lett å dra med seg det gode fra forrige bok uten å gjenta seg selv. Jeg har denne boken i hyllen, men det er ikke helt "my cup of tea" så det blir ikke med det første jeg leser den. Burde jeg lese den første boken hennes først, eller går det bra å hoppe rett på denne? Ønsker deg en super lørdag!

    SvarSlett
  2. Ahh... Denne fikk jeg også inn dørene. Takk for omtale! Da skal jeg la den ligge. Jeg likte godt førsteboka - eller, ihvertfall filmen, og trenger ikke lese en dårlig oppfølger. Til det ligger det altfor mye ulest og skriker :-)

    SvarSlett
  3. Har ikke lest noen av bøkene men har sett filmen fra den første boken og den likte jeg godt! Har ikke denne i hyllen og det kan virke som det ikke er nødvendig å kjøpe den heller og slike ting er jo godt å vite! Ønsker deg en super helg,Anette :-)

    SvarSlett