søndag 16. september 2012

Smakebit på Søndag :)



Min smakebit kommer i dag fra boken "Stormen" av Frode Granhus. Jeg har kommet til side 117 og har allerede stiftet bekjentskap med et par personer som slettes ikke har gode hensikter. Boken handler om politibetjent Rino Carlsen og historien finner sted i ville, vakre Lofoten. Under en stormnatt i Reine i Lofoten løsner en diger steinblokk og raset avdekker det som ved første øyekast ser ut som gamle knokler. Små knokler. 

Lukten kom veltende i en seig bølge da de trådte inn i gangen, og Rino konsentrerte seg om å puste med munnen. Soveromsvinduet sto allerede på vidt gap, men Rino åpnet også de andre slagvinduene, lot nordvesten pløye gjennom alle rom. Det slamret i slakke kroker, og skitne gardiner sto som flagg inn og ut av vinduene.

Finn flere smakebiter hos Mari og les samtidig om hennes besøk på Bokbloggtreffet i Oslo i går. 






9 kommentarer:

  1. Denne boken er jeg spent på! Nå har jeg ikke lest den første boken hans, tror du det er nødvendig før en leser denne? Tusen takk for smakebiten og ha en fin Søndag,Anette:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har lest denne, men ikke den første. For handlinga sin del synes jeg ikke det var noe ulempe, men det kan være at man får et bredere bilde av Rino Carrlsen om man har lest den forrige også. Det er nå engang sånn at man slett ikke rekker alt man har lyst til ;o)
      Likte boka veldig godt- og den blir bare mer og mer spennende ettersom sidene snus!

      Slett
    2. Jeg har heller ikke lest den første boken, men har ingen problemer med å henge med i svingene :):)

      Slett
  2. Tack för smakbiten! Tycker hans böcker verkar värda att läsa av det jag sett på bloggar...

    SvarSlett
  3. Låter som en spännande bok. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  4. Denne boken ligger her og venter på å bli lest. Jeg ser virkelig frem til å lese litt om Lofoten.
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Ja, denne vil jeg også lese. Skaffet meg den på treffet i går også, Har lest Malstrøm fra før. Spennende med krim fra Lofoten og Bodø- området. Mvh Artemisia

    SvarSlett