onsdag 13. juli 2011

Topp 3 Sommerlesning :)

Siden ferien startet har jeg lest 3 supre bøker som jeg gjerne vil dele med dere! Med andre ord; deilig sommerlesning for late sommerdager :)

Nummer 3

Skjebnehjulet

Tre kvinner. Tre skjebner. Én felles fiende. Tyttebærstien, en liten, privat gate i et stille villastrøk. Her bor Miriam, Nina og Ellinor. Miriam er hjemmeværende med voksne barn og kjeder seg. Nina er frisør og enslig mamma for tenåringssønnen Matias. Ellinor er en ung jurist og har akkurat født sitt første barn. Så flytter den mystiske Janine med sine magiske krefter inn i nabolaget. Jentene søker sammen i en felles front mot dette farlige ukjente. Men Janine, med sine tarotkort, okkulte møter og spådommer, skal vise seg å få avgjørende betydning for livene deres.

En koselig bok om tre kvinner som på hvert sitt vis strever med tanker og utfordringer i en hverdag som fortoner seg som grå og kjedelig. I begynnelsen syns jeg språket er litt platt, men etterhvert tar boken seg opp og avslutningen overrasker. Jeg syns rett og slett den hever boken flere hakk. Ikke Ingemarssons beste bok, men absolutt verdt å lese!

Nummer 2

Wedding Girl

At the age of eighteen, in that first golden Oxford summer, Milly was up for anything. Rupert and his American lover, Allan, were an important part of her new, exciting life, so when Rupert suggested to her that she and Allan should get married to keep Allan in the country, Milly didn't hesitate.
Ten years later, Milly is a very different person and engaged to Simon--who is wealthy, serious, and believes her to be perfect. Milly's secret history is locked away so securely she has almost persuaded herself that it doesn't exist--until, only four days before her elaborate wedding. To have and to hold takes on a whole new meaning when one bride's past catches up with her and bring the present crashing down.

 Visste du at Sophie Kinsellas egentlige navn er Madeleine Wickham? Før hun skrev Shopaholic-bøkene ga hun ut flere bøker under sitt riktige navn, og jeg har lest en av dem ;"The Wedding Girl". Tittelen ga meg assosiasjoner til nok en søt og lettlest chick-lit, men her ble jeg overrasket. Bokens karakterer er alle like viktige og hun fletter sammen mange skjebner til en historie med både humor, dybde og alvor. Denne må du lese :)

Nummer 1

Undead and Unwed

First Betsy Taylor loses her job, then she's killed in a car accident. But what really bites is that she can't seem to stay dead. And now her new friends have the ridiculous idea that Betsy is the prophesied vampire queen, and they want her help in overthrowing the most obnoxious power-hungry vampire in five centuries.

Møt min nye heltinne, den skogale vampyren Betsy Taylor! Jeg har ikke ledd så mye på lenge :) Forfatteren Maryjanice Davidsons univers av vampyrer, fiender og dødelige er makeløst. Jeg var solgt etter første side og det beste er at i denne serien er det åtte bøker.  Om du er lei av vampyrer i alle fasonger, så gi Betsy Taylor en sjangse! Og om du er ute etter en bok spekket med action, humor og erotikk, så er dette boken for deg!!!

God bok :)



4 kommentarer:

  1. Nummer en hørtes herlig ut! Minner litt om en udød utgave av meg selv. Hurrhurr. Forresten, har du lest bøkene til Marian Keyes? Det er mine favoritter om sommeren. Kjempemorsomme og hjertevarme. Anbefales! :D

    SvarSlett
  2. Jeg trenger litt anderledes vampyrer, så boken er nortert!

    SvarSlett
  3. Hei RagnaRock! Så klart har jeg lest Marian Keyes, alle bøkene utenom den siste faktisk! Hun er fantastisk :) Bare hyggelig, Heksa! Gled deg til bøkene, de er herlige :)

    SvarSlett
  4. Lest bok nr.3 men syns den var litt kjedelig, vil nok like den bedre om noen år, men noterer bok nr.2. Høres interressanf ut ! : )

    SvarSlett