tirsdag 26. juli 2011

Min drøm - My dream...

Said by survivor of the Utøya-tragedy, Stine Renate Håheim.

Min drøm er at vi aldri igjen skal være nødt til å oppleve hendelser som det som skjedde i Oslo og på Utøya på fredag. Selv har jeg vært av de heldige som ikke har vært personlig berørt av denne tragedien, men like fullt har det ikke gått et minutt uten at jeg har tenkt på det som har skjedd. Jeg har rast, sørget og grått. Jeg har vært overveldet av styrken vi alle har vist og av støtten som har kommet fra fjern og nær. Nå blir utfordringen, som statsministeren så vakkert sa det, å aldri glemme men allikevel gå videre....

My dream is that we never ever will have tragedies like the ones we saw in Oslo and Utøya this friday again. I have been amongst the fortunate that haven't been personally touched by this tragedy, but not a minute has passed without me thinking about it. I have been angry, mourned and cried. I have been overwelmed by the strenght we all have showed and of the support that has come from all over the world. Now our challenge will be, as our Prime Minister Jens Stoltenberg so beautifully put it, "Never forget, but still go on....."

10 kommentarer:

  1. Over from Texture Tuesday. Such a beautiful dedication! :) A world without tragedies would really be a Dream!

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig, har de samme drømmene. Er heller ikke personlig berørt, men likevel har jeg grått magne tårer over det som har skjedd de siste dagene...

    SvarSlett
  3. I hope your dream comes true. The tragedy in Oslo and Uteya is heartbreaking.

    SvarSlett
  4. Beautiful image and texture work. I share your dream -- and let me tell you, there's strength in numbers.....

    SvarSlett
  5. I hope your dream comes true. beautiful what you wrote: imagine how much love we all can show together, indeed. xoxo

    SvarSlett
  6. this quote gave me shivers (in a good way), it was such a tragedy and you transformed it in such a beautiful piece of work. That's how to go in the words of your PM.
    Wish for your dreams to be true!

    (hopping over from TT, #52)

    SvarSlett
  7. touching image for a such heartfelt post!

    SvarSlett
  8. Such a beautiful image :)
    What a tragedy your country has suffered. The people of Norway have been in my thoughts.
    Wishing you a better day.

    SvarSlett
  9. What a beautiful image to go with your text. What a wonderful world this would be if we could all remember to 'love one another'. I hope Norway can recover from this tragedy and move on. Wishing you all peace & harmony.

    SvarSlett