onsdag 27. juli 2011

Giveaway!!


En god stund nå har jeg ruget på hemmeligheten om en fantastisk giveaway. Jeg ville bare finne den perfekte anledningen først. Etter de mange triste dagene som har vært er det godt med små lyspunkter og det håper jeg denne giveawayen kan være for deg :)

Forlaget "mitt", Silke Forlag, har sponset meg med hele 3 bøker som den heldige vinneren får, herlig ikke sant? Og det ser også ut til at det kan komme flere spennende giveaways fra denne kanten, så det er bare å følge med!!!

Min mangel på stolthet og fordom i jakten på Mr. Darcy

Det er ham eller ingen. Ingrid skjønner det straks - han er hennes Mr. Darcy. Hun har lest nok romantiske bøker til å kjenne igjen mannen i sitt liv når hun ser ham. Som romanheltinnene er hun fast i troen på kjærligheten, men i motsetning til de tafatte hovedpersonene har ikke Ingrid tenkt bare å bli sittende og vente. Straks hun har fått ferten av sitt livs kjærlighet, starter jakten. Som en ustoppelig Miss Bennet, eller kanskje en kvinnelig Odyssevs, forserer hun alle hindringer. Sporene løper fra en pub i Kragerø, via Fru Hagen på Grünerløkka og frem til Hells Angels illegale klubb - og Ingrid følger dem ivrig. Det finnes nemlig ingen vei tilbake. Det må bli dem, akkurat som i bøkene.

Potensgiverne

Gamle damer sitter ikke der man setter dem. At nød lærer naken kvinne å spinne, gjelder i aller høyeste grad de gamle frøknene Tilda og Elida. Søstrene på 72 og 78 år bor fortsatt i barndomshjemmet i en liten svensk by hvor tiden nærmest står stille. Alt er som det pleier, inkludert utedoen, hvor en visitt ofte blir en kald opplevelse. Da den galante Alvar Klemens flytter inn i nabohuset og begynner å pusse opp, skjer det store endringer i søstrenes liv. De kjøper seg nye kjoler og glemmer helt at broren deres vil ha dem på gamlehjem så han kan overta barndomshjemmet som sommerhus. Ikke minst vil de også ha et skikkelig innendørs toalett, slik Alvar har skaffet seg. Men det koster mye, og nå er gode råd dyre. De to oppfinnsomme søstrene får en strålende idé til hvordan de kan skaffe seg pengene: postordresalg av potensmiddel. Dermed setter de en annonse i avisen, og fra den dagen blir ingenting som før for Tilda og Elida ...

Rapsgubbene

Albert og Henning er brødre - to gamle ungkarer som støtter hverandre tykt og tynt. Gubbene er vel kjent av alle i bygda, og alle kjenner de litt eksentriske vanene deres. Albert og Henning lever etter påbudene de en gang fikk av moren sin. Skulle de finne på å gå til køys uten å ha vasket seg i ørene, hører de straks mors strenge stemme i sitt indre. Men gamle gubber er også lure som rever! Noen regler kan de rett og slett velge å glemme. Bak gården ligger rapsåkrene og lyser som solen. Der står Albert og Henning ofte og kikker ut over markene, diskuterer likt og ulikt og spytter snus. Men freden er truet. En dag spres en stor nyhet over landet: I Alberts og Hennings rapsåker er det funnet spor etter romvesener! Den lille gården invaderes plutselig av journalister fra hele verden. Dette ville mor ikke likt, tenker gubbene, og prøver å holde seg unna. Men hva slags vesener er det som har inntatt åkeren? Og hva vil nå skje med den søvnige bygda?

Alle disse bøkene er både morsomme og utrolig god lesning, og trekningen vil foregå 15 august.

Du får 1 lodd for hver ting du gjør
* Et lodd for kommentar her hos meg, det må du gjøre uansett for å være med
*Et lodd for innlegg på din egen blogg om denne giveawayen med link tilbake hit
*Et lodd for å legge deg til som følger hos meg
*Et lodd for link til giveawayen på facebook eller twitter hvis du er der

Tilsammen kan du ta 4 lodd :)

Da er det bare å sette i gang! Spread the word ;)




43 kommentarer:

  1. Så morsomt! :-D
    Jeg må prøve meg på dette. Den første boka er jeg spesielt sulten på. :-)

    SvarSlett
  2. spennende, jeg er med! :) Jeg kommer til å legge igjen linken til innlegget på den andre bloggen min: mileyhaeak.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Fire lodd på meg og håper virkelig at vinnerlykken er med meg!!!

    http://askeladden-askeladden.blogspot.com/2011/07/give-away-hos-anettes-bokboble.html

    SvarSlett
  4. Jeg er med :-) Jeg har skrevet om giveawayen på bloggen, kommenterer selvfølgelig her, følger bloggen din og legger link både på Facebook og Twitter, så det skulle bli 4 lodd :-)

    SvarSlett
  5. Hei. Jeg lider meg gjennom bloggtørke og mangel på nettdekning i Sømna, og vet i skrivene stund ikke om jeg får laget noe innlegg. Så langt får jeg bare delt sida di på fb og legge igjen kommentar her. Følger er jeg jo allerede... ;-) Bøkene har jeg selvfølgelig lyst på.

    SvarSlett
  6. Jeg tar 3 lodd-kanskje 4, om jeg rekker å legge det ut på¨bloggen :)) Men 3 i første omgang! Klart jeg vil vinne bøker-jiha! :))) Klem klem

    SvarSlett
  7. Så utrolig hyggelig, Anette. Mange trenger slike små lyspunkt i en litt dyster hverdag. Jeg forsøker vinnerlykken min :)

    Jeg har tvitret.

    Jeg har blogget.

    Blir det fire lodd tro? Følger er jeg jo allerede.

    SvarSlett
  8. Tror jeg har fore lodd nå, lagt ut på facebook, lagt ut på bloggen min http://mileyhaeak.blogspot.com/2011/07/giveaway-hja-anettes-bokboble.html, følger bloggen din og kommenterar sjølvsagt her! =)

    SvarSlett
  9. Jeg vil gjerne være med og tar 3 lodd:)

    SvarSlett
  10. Hei ! vil så gjerne være med : ) med tre lodd ( jeg ble følge og har akkurat tvittet om dette )


    @myParaphernalia
    demie
    bøkegibort hos Anette t.co/Ut795yc
    14 seconds ago via web

    SvarSlett
  11. Så flott, Anette! I'm in. Tre lodd på meg...

    SvarSlett
  12. E e me! E tar ETT lykkelodd <3 Hihi!

    SvarSlett
  13. Koselig hverdagsglede (og spenning) som man behøver i disse dager. :)
    Jeg blir gjerne med i trkningen; kommentar, er følger og har linket i sidebaren i min blogg.
    Krysser fingre og tær - har ikke lest noen av disse bøkene.
    Ha det bra!

    SvarSlett
  14. For en herlig giveaway!

    Jeg tar fire lodd; er ny følger selv om jeg jevnlig er innom bloggen din (siljeblomst med et lite Ruffen - bilde ;-)), har skrevet et innlegg på min blogg: http://siljeblomst.wordpress.com/2011/07/27/koselig-giveaway-hos-anettes-bokboble/
    og har linket til Facebook.

    SvarSlett
  15. Flott giveaway! Virker som spennende bøker alle tre:) Har laget blogginnlegg, kommenterer her, og følger deg allerede. Blir tre lodd da:)

    http://ikkebareeibok.blogspot.com/2011/07/giveaway-hos-anette.html

    SvarSlett
  16. Dette var ein giveaway etter min smak, eg er sjølvsagt med:) Tek to lodd. Har ikkje funne deg før, men godt eg fann deg no, via ein annan blogg.

    SvarSlett
  17. Jeg har lagt inn kommentar og linket til bloggen din :) Spennende å være med

    SvarSlett
  18. 3 lodd på meg :) Bok nr 2 må jeg innrømme hørtes veldig morsom ut. Og bok nr 1 hørtes ut som meg ;) Eller....

    SvarSlett
  19. Boktisp er kjærkomment også for en sommer der det ikke har blitt mye tid å sitte i ro og lese. Men høsten er laaaaaaang!!
    Nå blir det Himmelsk hos meg på fredag og så kommer de forskjellige temaene på sine vanlige ukedager om du vil være med:)
    Vi blogges!!!

    SvarSlett
  20. Åh, bok! Det trenger jeg virkelig nå! Har faktisk lest ut 42 stykker! Har tellinga ;)
    1 lodd fra meg her :) Krysser fingrene for at det loddet er en av de heldige!
    Mvh. Bokormen :D
    -siljenyland@hotmail.com

    SvarSlett
  21. Melder meg på :) skal se å få gjort litt mer for å få lodd:)

    SvarSlett
  22. Hei snupp...har lagt link til konkurransen din på bloggen min...følger deg også...klem, M..ps..håper på den øverste boken, de andre har jeg lest..

    SvarSlett
  23. Jeg blir med videre som følger. det skulle bli 2 lodd.

    Hilsen Fama

    anihaarb@online.no

    SvarSlett
  24. Jeg blir gjerne med! Link lagt ut på blogg og Twitter.

    SvarSlett
  25. Så moro at så mange allerede er med!! Dere er sirlig oppført med navn og lodd, så alt er i skjønneste orden. Lykke til alle sammen :)

    SvarSlett
  26. Kom meg på nett i daq! Hurra!! Så nå har jeg laget et innlegg med link hit, på bloggen min. Vil gjerne ha et lodd til, vet du... ;-)

    SvarSlett
  27. Så fin konkurranse! Jeg hiver meg med ; )
    Jeg har kommentert, blogget og blitt følger. Tre lodd skal det da bli : )

    SvarSlett
  28. Nå kommenterer jeg, og jeg har laget ett innlegg på bloggen min ,samt at jeg har delt linken på facebook, da blir det 3 lodd på meg:-))

    http://justinpain.blogg.no/?c=1311871992

    SvarSlett
  29. jeg er med jeg - deler på fjesboka mi og min blogg i morgen - skal legge ut egen give away i eller lørdag så du får følge med ;) gjensidig
    hilsen minminivilla

    SvarSlett
  30. Artig og spennende med Give-Away. Og disse bøkene virka nå ganske morsomme alle tre. Jeg tar to lodd jeg da siden jeg allerede er følger. :)

    SvarSlett
  31. JA! til flere bøker i bokhylla mi :)
    Har twitret og følger nå bloggen din :)

    SvarSlett
  32. Jeg krysser fingrene, håper på det beste og håper på litt lystig lesestoff til skolestart!

    SvarSlett
  33. http://valmuen-leselista.blogspot.com/2011/07/give-away-hos-anettes-bokboble.html To lodd. :)

    SvarSlett
  34. Her kom det mange som meldte seg på! Så flott!
    Jeg rakk jo ikke lenger enn til 2 lodd jeg da... har hatt en travel uke her.
    Lykke til med trekning av vinneren, Anette. Ha en superflott uke! Klem :-)

    SvarSlett
  35. Artig! Disse bøkene har jeg gått og tittet på, på biblioteket.

    SvarSlett
  36. Hei snuppa :-)
    4 lodder på meg :-)
    Jeg krysser fingrene :-)

    Største klemmen fra meg
    PS!
    Gleda me t i morra :-) Høy latterfaktor :-)

    SvarSlett
  37. Jeg trekker 3 lodd for kommentar og link på både Facebook og bloggen min. *krysse fingre*
    Tipser i samme slengen om min egen gi-bort med trekning 7. august. :)

    SvarSlett
  38. Hei , 3 lodd på meg .
    Ha en fin sommer ,Marit.

    SvarSlett
  39. De så flotte ut:) La meg til som følger, så det ble to lodd!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  40. Hei, så flott blogg du har! Eg er sjølv ein bokorm og vil gjerne vinne bøker! Har "potensgiverne" og syns den var veldig morsom, så eg hadde blitt veldig glad vis eg vant "rapsgubben"!

    Eg er blitt følger, gleda meg til å følge deg vidare. Har kommentert og deler deg på bloggen min, så det blir vell 3 lodd :-)

    Helsing Kristine

    PS eg har også giveaway inne hos meg, du må gjerne delta! :-)

    http://kristines-skriblerier.blogspot.com/2011/07/giveaway-colour-concealer-wheel.html

    SvarSlett
  41. Koselig blogg du har. Skal følge deg videre.
    Ha en fin søndag.
    Det blir to lodd på meg.

    SvarSlett
  42. Har lenket til deg på min blogg!
    2 lodd på meg.

    SvarSlett
  43. Jeg elsker å lese, og blir gjerne med! 4 lodd på meg, da jeg har gjort alt :) http://konkurranseblogg.blogspot.com/2011/08/giveaway-hos-anettes-bokboble.html

    Klem fra Hilde

    PS: Bli gjerne med i sommerkonkurransen min også om du har lyst

    SvarSlett