søndag 12. august 2012

Smakebit på Søndag :)


Søndag = Smakebit og en av ukens høydepunkter :) Jeg presenterer i dag en smakebit fra den svenske boken "Den andalusiske vännen" av Alexander Söderberg, som fant veien til meg takket være supertips fra Bokelskerinnen.

Den andalusiske vännen


" Hon arbetade på sjukhuset för att hon kunde tala med dem, umgås med dem. De var där för att de var sjuka och därmed var de i huvudsak sig själva. Öppna, mänskliga och ärliga. Hon kände sig trygg och fungerande då. Det var det hon ville åt, det var det som drog henne dit. Patienter talade sällan strunt, bara när de tillfrisknade och då lämnade hon dem, och de henne. Kanske var det därför Sophie hade valt yrket från första början."


Bli med på Smakebiten du også! Oppdag nye blogger og bøker, ingenting er vel bedre enn det :)





14 kommentarer:

  1. Jag har hört så mycket dåligt om den här boken. Det ska bli kul att få veta vad du tycker om den sedan.

    SvarSlett
  2. Ska bli intressant att se vad du tycker! Jag læste den før några veckor sen (och hade den som exempel i smakebit också:-)).

    SvarSlett
  3. Tusen takk for smakebiten, Anette:-) Likte coveret veldig godt og jeg er spent på hva du syntes om boken. Ha en fin Søndag:-)
    Klem

    SvarSlett
  4. Alltid interessant når en bok får både god og dårlig kritikk. Vekker min nysgjerrighet.

    SvarSlett
  5. Fin smakebit på denne boken som jeg har lyst til å lese en gang :)

    SvarSlett
  6. Fin smakebit :) Det virker som en veldig bra bok (ikke min type bok i hele tatt, men likevel)

    SvarSlett
  7. "Søndag = Smakebit og en av ukens høydepunkter :)"
    Helt enig, akkurat som torsdag. :)

    Fin og rolig smakebit, gav meg lyst til å kikke nærmere på boka. :)

    SvarSlett
  8. Takk for smakebiten! Så spennende det blir å høre om du liker den:) Skal følge med:) Ha en herlig søndag Anette!:)

    SvarSlett
  9. En fin smakebit :-) Jeg har notert meg denne forfatteren før, men ikke lest noe av ham. Håper du vil skrive omtale når du er ferdig!
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  10. Takk for smakebiten, og ha en fin dag videre. :)

    SvarSlett
  11. Veldig spennende smakebit. Som så mange over her ser jeg frem til å få vite hva du synes om boken. Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  12. Morsomt å høre forskjellige meninger om boken, nå blir det spennende å se hva du syntes om boken tilslutt, Anette. Tusen takk for smakebiten, Anette. Må si jeg funderer på akkurat hvilket yrket det er denne "hun" har.

    SvarSlett
  13. Catchy tittel, men kjenner jeg blir litt provosert av historien. En som velger å jobbe med syke fordi det er når de er dårlige de er mest ærlige og seg selv - vet nå ikke det. Litt drøy filosofi for min del.

    Blir interessant å vite flere meninger om denne boken.

    Takk uansett for smakebiten!

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  14. Takk for smakebiten....den er noter på ønskelisten:))

    SvarSlett