tirsdag 21. august 2012

En titt i bokhyllen....og litt til :)

Først og fremst må jeg takke for alle de flotte og koselige kommentarene jeg fikk på innleggene mine på søndag, de setter jeg utrolig stor pris på!! Dessverre har jeg ikke fått besøkt dere alle fordi skolestarten i går har vært i fokus og jeg har faktisk for første gang i historien lagt bind på ALLE bøkene til Ingrid første dagen! Men i dag håper jeg det blir tid til en liten bloggrunde :)

Så over til bokhyllen der jeg har tatt en liten titt. Boken som hilste blidt til meg i dag var Britt Karin Larsens "Sangen om løpende hester", bok nummer tre i trilogien om taterne i Norge i forrige århundre. Denne bokserien tok meg med storm for ca 12-14 år siden da jeg kom over bøkene ved en tilfeldighet, og de har fått en helt spesiell plass i bokhjertet mitt. Anbefales!!!

De som ser etter tegn

Stor roman om taterfolkets samhold og utholdenhet som et forfulgt folk i Norge. Fortellingen følger Elias, en fremmelig guttunge som er født på begynnelsen av århundret, samt hans familie Oliverfølget, på deres ferd gjennom landet, og gjennom vår nære historie. Romanen om Elias og følget hans består av en mengde fascinerende historier som veves inn i hverandre, der de reisende beveger seg omkring i landet, i utkanten av det etablerte samfunnet, og der kjærligheten mellom en bondedatter og en tatergutt kan få uante konsekvenser for dem begge.

Så må jeg bare fortelle en liten ting som jeg syns er så innmari gøy; på fredag kommer det en liten snutt om meg og Bokbobla i KK. Reportasjen handler om bokblogging og jeg er med, hurra! Jeg trenger vel ikke legge til "løp og kjøp"!? 

Ha en super dag alle sammen, og bli gjerne med på min giveaway som trekkes klokken tre i morgen :)




5 kommentarer:

  1. Oi,så spennende da og gøy:-) Da skal jeg kjøpe KK på fredag!
    Barna har ikke fått så mange bøker enda så jeg har ikke begynt, vurderer å kjøpe slike omslag i stoff for jobben med bokbind er et sant mareritt hvert eneste år.
    Ønsker deg en fin dag!

    Ps glemte jo å nevne boken her... denne boken har jeg ikke hørt om men den viker veldig interessant.

    SvarSlett
  2. Den trilogien der har en spesiell plass i hjertet mitt også:) Jeg leste den to ganger, på videregående, og skrev også særemne om den - til toppkarakter. En helt fantastisk beretning om et utrolig folk vi ikke har behandlet særlig godt her i landet vårt.. Slenger meg med på anbefalingen:)

    SvarSlett
  3. Så herlig, skal løpe å kjøpe KK helt klart:D Morsomt, gratulerer!:) Høres ut som en spennende serie, den skal jeg notere meg ned. Skal se om jeg ikke får lest den også:) Ha en fin tirsdag Anette!:)

    SvarSlett
  4. høres ut som en spennende bok.
    eg kjøper aldri kk, men skal selvsagt gjøre et unntak på fredag :D

    SvarSlett
  5. Bare noen nevner navnet Britt Karin Larsen, får jeg stjerner i øynene- en fantastisk, men kanskje litt bortgjemt forfatter? Tater-triologien er av de bøkene jeg har "spart", dvs jeg har dem på leselista mi, og det er så godt å bare vite at jeg har noe godt i vente... Å vente på en glede er også en glede, er det ikke det det heter?

    SvarSlett