torsdag 30. august 2012

Boktema - Trailer Torsdag


Dagens boktema er kort og godt Trailer Torsdag. Vis meg en eller flere trailere av bøker du syns fortjener alles oppmerksomhet. Det kan være bøker du har lest tidligere eller bøker du planlegger å lese, jeg gleder meg i allefall til mange gode boktips :) Skriv et innlegg på bloggen din om dette temaet, link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og bruk gjerne logoen ovenfor. 

Den første traileren jeg vil vise dere kommer fra en bok jeg gleder meg til å lese; "Tråden" av Victoria Hislop. "Øya" var helt fantastisk, og "Hjemkomsten" likte jeg også godt. Nå er jeg spent på om alle gode ting er tre :)

Tråden

En by i opprør. Et folk i fare. En fortelling om håp, lojalitet og kjærlighet.
Thessaloníki, 1917. Den natten Dimitri Komninos blir født, raseres den multikulturelle byen Thessaloníki av en katastrofal brann. Fem år senere må en liten jente, Katerina, flykte til Hellas, da hjemmet hennes i Lilleasia blir ødelagt av den tyrkiske hæren. I kaoset om bord på båten kommer hun bort fra moren sin. Fra den dagen flettes livene til Dimitri og Katerina sammen. 
Thessaloníki, 2007. En ung gresk mann, oppvokst i London, nå student i hjemlandet, får høre livshistorien til sine besteforeldre for første gang - en dramatisk historie om mennesker som er blitt drevet vekk fra sin elskede hjemby med makt og vold. Historien han blir fortalt gjør et uutslettelig inntrykk og får også store konsekvenser for hans egen fremtid.






Den neste traileren kommer fra Stephen Kings' "11.22.63", en fantastisk bok på ca 700 sider som jeg har kommet omtrent halvvegs i.


11.22.63

WHAT IF you could go back in time and change the course of history? WHAT IF the watershed moment you could change was the JFK assassination? WHAT HAPPENS WHEN a young teacher from Lisbon Falls, Maine, 2011, gets the chance to stop Lee Harvey Oswald from shooting JFK in November 1963 is the premise of the brilliant new novel by STEPHEN KING: 11/22/63, the date that Kennedy was shot - unless.... 
King takes his protagonist Jake Epping, a high school English teacher, on a fascinating journey back to the world of 1958 - from a world in 2011 of mobile phones and iPods to a new world of Elvis and JFK, of Plymouth Fury cars and Lindy Hopping, of a troubled loner named Lee Harvey Oswald and a beautiful high school librarian named Sadie Dunhill, who becomes the love of Jake's life - a life that transgresses all the normal rules of time






Dette må du gjøre for å være med på boktemaet i dag:

*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra




4 kommentarer:

  1. Er bare innlm for å ønske deg e. Fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Heppsann!

    Må si jeg beundrer stayerevnen din her på bloggen. Alltid velskrevet, gjennomtenkt og bra utført! Selv har jeg ramlet helt av, men så har jeg vel aldri vært så strukturert som deg :)

    Jeg skal ikke være med på temaet, men har likevel lyst til å komme med en bok anbefaling om det er greit. John Grisham, Broderskapet. En finurlig bok synes jeg, som er ganske interessant nå hvor valgkampen i usa braker løs. Boken er ikke veldig dramatisk, men likevel blir man så nyskjerrig at man blar om sidene lenge etter man burde lukket øynene :)

    SvarSlett
  3. Veldig gøyt tema denne gangen også Anette:-) Gleder meg til Tråden:-) Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Likte temaet denne uka:) Spennende bok trailere du hadde:) Ha en fortsatt fin uke:)

    SvarSlett