torsdag 13. oktober 2011

Boktema - Min favorittserie


Boktemaet er tilbake etter forrige ukes høstferie og dagens tema er "Min favorittserie". Så gøy, her har jeg mange å velge mellom :) Hva med deg? Skriv et innlegg på bloggen din om din(e) favorittserie(r), link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og lån gjerne logoen ovenfor :)

Undead and UnemployedUndead and UnwedUndead and UnwelcomeUndead and Unappreciated

Min aller største favoritt er for tiden serien om vampyrdronningen Betsy Taylor som jeg har skrevet om flere ganger allerede! En surrealistisk bokserie om stakkars Betsy som dør i en bilulykke og deretter våkner opp som vampyr. Hun treffer vampyrkongen Sinclair og de utroligste - og morsomste - ting skjer! Jeg har kommet til bok nummer fire i en serie på åtte! 

Min favorittserie nummer to er bøkene om Ever Bloom som oppdager at hun kan se folks aura, lese tankene deres og vite hele deres livshistorie bare ved å ta på dem. Dette oppsto at hele hennes familie blir drept i en bilulykke og Ever er den eneste som overlever. Etter at hun treffer den mystiske og vakre Damien blir hele hennes tilværelse forandret på nytt. Dette er en såkalt "Young adults"-serie, men den passer absolutt for adults  som ikke er fullt så young lengre også ;)

Blue MoonImmortals: EverlastingEver - for alltid


Til slutt må jeg ta med serien som ligger mitt hjerte nærmest, "Arvesynd" av Anne Lise Boge. Hovedpersonene Mali og Håvard betyr noe helt spesielt for meg, og det var med stor sorg jeg leste den siste boken. Nå er serien lansert på nytt og jeg håper mange flere leser disse fantastiske bøkene 



Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:

*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra

                                                                               

                                                                                        

                                                                                     




16 kommentarer:

  1. Først vil jeg starte med å si jeg synes bloggen din er super,artig at noen elsker bøker like mye som meg,jeg leser vel 250-300 bøker i året.Min favotitt serie må være sagaen om isfolket.Siden jeg leste serien første gang i 1986,har jeg lest den nesten hver sommer.Jeg er også glad i arvesynd,Jeg har den på også på lydbok,har den på øret når jeg holder på med husarbeid:)Har flere serier jeg liker godt,bla Sofia på måkøya,Karoline,m.flere.

    SvarSlett
  2. Min favorittserie vet jeg ikke helt. Skal prøve å finne ut av det i løpet av dagen =) Jeg prøvde meg også på de udødelige - serien, men kom ikke lenger enn til blå måne. Da fikk jeg nok av bøkene og orka ikke å lese mer. Jeg var ikke så veldig begeistra for bøkene. Ha ei fin helg. Klem fra Mai Lene =)

    SvarSlett
  3. Jeg er med jeg.. Gøy dette :-)

    SvarSlett
  4. Denne skal jeg bli med på, må bare få tid til å sette meg ned senere i kveld og skrive noen ord.
    Har mange serier jeg er glad i, blant annet Isfolket som er nevnt i en kommentar lenger oppe og Arvesynd som du også nevner, men det er mulig at Isfolket trekker det lengste strået her. Vi får se... :) Artig tema i alle fall.

    SvarSlett
  5. Min favorittserie må nok være "Isfolket". Eneste andre lange serie jeg har lest er "Livets døtre", men de stoppet å selge bøkene før jeg ble helt ferdig... Nå er visst også den relansert, så kanskje jeg kan få med meg slutten nå. :-)
    De vampyrbøkene på toppen der, er det dem med en skoelskende vampyr som hater blod?

    SvarSlett
  6. Jeg kommer ikke utenom Det mørke tårn uansett hvordan jeg vrir og vender på det :-)

    Den eneste jeg har lest av "dine" bøker er Ever- for alltid, men den likte jeg til gjengjeld veldig godt :-)

    SvarSlett
  7. Jeg klarte ikke å holde meg til bare en. Det ble flere serier, 5 faktisk.

    SvarSlett
  8. Alltid så spennende å lese om bøker en ikke har lest selv enda. Hadde og en periode jeg gjorde om Askeladden og leste flere forskjellige serier samtidig. Favoritten om jeg ser tilbake var nok Sagan om Isfolket :)
    Ønsker deg en hærlig torsdag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  9. Jeg endte opp på Harry Potter, jeg gitt... :)

    SvarSlett
  10. Jeg endte opp med to serier, jeg. Fever - serien er en selvfølge, og så måtte jeg ta med The Parasol Protectorate av Gail Garriger. Men både Isfolket og Harry Potter er også serier jeg liker veldig godt :-)

    SvarSlett
  11. Mange gode serier å velge blant. Endelig et innlegg fra meg igjen på Boktemaet. ;-)

    SvarSlett
  12. Jeg har ikke lest noen av favorittseriene dine... :-( Når det gjelder "kiosklitteratur" leser jeg Sønnavind, som jeg låner på biblioteket, men den begynner jeg egentlig å bli litt lei nå... Etter 47 bøker kan vel egentlig forfatteren begynne å tenke på å runde av!? ;-) Jeg leser også en forholdsvis ny serie, som du kanskje kjenner til. Den heter Fjellroser. Handlingen utspeiler seg i Lom, hvor jeg er godt kjent siden min eksmann kommer derfra. Da er det litt ekstra stas å lese, siden man kan kjenne seg igjen. Den serien kjøper jeg selv, og så leser Astrid og mamma den etter meg. Kjekt med gjenbruk!
    Håper du har hatt det fint i Bodø! Deilig med noen dagers avkobling fra hverdagen. :-)

    SvarSlett
  13. Jeg var litt sent ute med å oppdage boktema innlegget hos deg, men håper det var greit jeg la meg til i kveld:)

    SvarSlett
  14. Spennende tema, men litt vanskelig å avgjøre hva som egentlig er en serie...hehe, uansett fant jeg da frem til noen :)

    SvarSlett
  15. Huff, ble så travelt i går at jeg ikke rakk det, men nå er innlegget på plass. Gleder meg til å fortsette å følge boktemaet i ukene som kommer. :)

    SvarSlett
  16. Ups, jeg skulle legge inn link til det nye boktemaet på bloggposten øverst på siden - og så hadde jeg plutselig greid å scrolle meg nedover og la inn linken på denne boksen istedet før jeg merket at det var helt feil. Derfor står navnet mitt nå to ganger, på nr. 13. og 14, i tilfelle du begynner å lure på hva som har skjedd. Kanskje får du til å slette den siste?
    Beklager kløneriet fra min side.

    SvarSlett