torsdag 20. oktober 2011

Boktema - Denne boken leser jeg akkurat nå


I dag har jeg lyst til å høre om hvilken bok du leser akkurat nå :) Skriv et innlegg på bloggen din om denne boken, link hit til meg (obsobs - veldig viktig) og lån gjerne logoen ovenfor. Akkurat dette temaet kommer nok til å komme tilbake med jevne mellomrom, tenker jeg ;)

Fasandreperne

I 1987 blir et søskenpar myrdet. Etterforskningen peker mot en gruppe kostskoleelever, men saken henlegges inntil en av de mistenkte tilstår ni år senere. Kriminalinspektør Carl Mørck begynner å grave i materialet og oppdager at noe er galt. Dette er andre bok om Avdeling Q.

Akkurat nå leser jeg denne boken av den danske krimforfatteren Jussi Adler Olsen. Jeg har lenge bevisst ungått krimbøker fordi jeg rett og slett har vært fryktelig lei av denne sjangeren. Men Jussi har vekket krim-leselysten igjen og jeg kjenner den samme sitrende leselysten som Stieg Larsson fremkalte hos meg med Milenniumstrilogien.

Anbefales på det sterkeste!!!

Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:

*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!


Klem fra




17 kommentarer:

  1. Jeg har også lest denne boken og likte den veldig godt. For meg er krim noe jeg bruker for å slappe skikkelig av - med andre ord: perfekt sengelektyre :-)

    SvarSlett
  2. Denne boken kunne jeg virkelig tenkt meg å lest,har ikke lest noe av denne forfatteren enda..

    SvarSlett
  3. Jeg leser også Jussi Adler-Olsen, men boken etter denne Flaskepost fra P. Synes bøkene hans blir bedre og bedre og har likt alle så langt.

    SvarSlett
  4. Jeg har lest alle tre bøkene som har kommet ut på norsk om Avdeling Q så langt. Knallgode bøker :)

    SvarSlett
  5. Gled deg til tredje boka, Anette. Den er den beste i serien etter min mening.

    SvarSlett
  6. Hei! Denne boka fikk jeg anbefalt på bilblioteket, men leverte den tilbake ulest.. Fant ut at jeg ikke en gang rakk å begynne på den før lånefristen gikk ut... Det byr seg vel flere sjanser!

    SvarSlett
  7. Så jeg bør kanskje velge dansk krim foran svensk...?
    Takk for tipset!

    SvarSlett
  8. Den boka du leser viiiil jeg også lese!!!!. Har kjøpt første boka på Freetex. Men har ikke rukket å sette meg ned med den.

    SvarSlett
  9. Har ikke lest den du nevner, men holder for tida selv på med "Ru" av Kim Thúy og "Eve" av Anna Carey. :)

    SvarSlett
  10. Å, jeg digget jo Millennium-trilogien, så dette er virkelig en forfatter jeg har lyst til å "prøvesmake" på. Han har jo skrevet en del bøker også såvidt jeg har fått med meg, så da ligger jo alt til rette for mange spennende lesetimer framover om bøkene hans fenger... :D

    SvarSlett
  11. Den har jeg lest, og jeg likte den godt :-)

    SvarSlett
  12. SV;Jeg vet:) Har hatt lyst å lest den boka helt siden jeg så den på akademika på blindern. så trengte jeg den til et fag i fjor,og da ble måtte jeg kjøpe den. hehe

    SvarSlett
  13. Da har jeg også meldt meg på her:) Jeg har i likhet med deg vært lei krim i lengre tid. Men leste for en tid siden Hodejegerne av Jo Nesbø, og fikk lyst å lese litt mer krim. derfor boken som jeg har skrevet om i min blogg i dag. Skal merke meg boken du leser :))

    SvarSlett
  14. Jeg har heller ikke vært så lysten på krim-sjangeren, men har lest en del gode sådan så kanskje jeg skal gi denne en sjanse!
    Takk for tips,
    og for kommentar på boken jeg leser :)

    SvarSlett
  15. Avdeling Q bøkene til Adler-Olsen er flotte. De blir bare bedre og bedre. :)

    SvarSlett