onsdag 8. mai 2013

Jorden rundt på 80 bøker.....

......min litterære reise i april.


Min litterære reise i april starter i de svenske skogene helt inntil norskegrensen. Der treffer jeg de skogfinske og blir bergtatt. "Det vokser et tre i Mostamägg" av Britt Karin Larsen. Videre går turen til USA der jeg treffer en meget spesiell jente som viser seg å være en av de utvalgte. "Arven" av Alyson Noèl Dessverre føler jeg meg ikke helt vel i hennes selskap, så jeg reiser raskt videre til Sverige og tar del i en krimhistorie i overklassemiljøet i Stockholm. "Et lite sidesprang" av Denise Rudberg. USA er neste land som står for tur, det er jo så lenge siden jeg har besøkt min venninne Becky. Den skogale vampyrdronningen tar imot meg med åpne armer, og som alltid har vi det utrolig gøy sammen!! "Undead and unpopular" av MaryJanice Davidson.

Min neste reise går til Afghanistan. Jeg har bestemt meg for å lese bøker fra alle verdens land, og den norske soldaten Henning Mellas opplevelser i Afghanistan gjør sterkt inntrykk på meg. "For konge og fedreland - 150 dager i Afghanistan" av Henning Mella. Jeg gjør en ny lang reise og havner i Brazil der jeg er med og leter etter en forsvunnet vitenskapskvinne. "Undringens Makt" av Ann Patchett. Heller ikke denne gangen er jeg helt fornøyd, og jeg tar min tredje reise til Sverige denne måneden. Jeg blir kjent med politikvinnen Erika som er på flukt fra sin voldelige ektemann, og spenningen er intens. "Tills döden skiljer oss åt" av Ingrid Elfberg.

Flere reiser rekker jeg ikke denne måneden, men planene er klare for Mai måned, og jeg gleder meg :)

Hvor befinner du deg i verden?

8 kommentarer:

  1. Herlige reiser! Det ser ut til at jeg vandrer frem og tilbake mellom Midt-Asia, Midt-Europa og USA. Må nok spre meg litt bredere utover lengdegradene!

    SvarSlett
  2. Jeg er mellom reiser! Jeg befinner meg nemlig i Norge, nærmere bestemt fødebyen Stavanger hvor mye av boka mi utspiller seg - og i Nordsjøen, uti havet hvor min far og tidligere mann jobbet. Boka heter Dypet og er skrevet av Tom Kristensen. Fantastisk bra lydbok! Kan definitivt anbefales, selv om den ikke innebærer noen reise for meg :)

    SvarSlett
  3. Imponerende reise! Jeg har akkurat vært på en fantastisk reise til Burma! Det er første gang jeg har vært der, og det kan absolutt anbefales! Skal sjå om jeg rekker et reisebrev/ en omtale i løpet av kvelden. Nå setter jeg nesa mot Nord-Østerdal, der det har dukket opp ikke mindre enn to moselik...
    Nyt dagen ☺

    SvarSlett
  4. Høres ut som en spennende reise :)

    SvarSlett
  5. Så flink du er, du når nok målet ditt skal du se!

    SvarSlett
  6. Jeg befinner meg i Bergen i Manufakturen sammen med Lucie, i København sammen med Carl, Assad og Rose og på Island sammen med Marion.
    Det er på tide jeg får laget meg mitt eget kart med andre ord :-)

    SvarSlett
  7. Så herlig reise du har hatt. Jeg var også i Brasil for litt tid siden og lette etter denne kvinnen, som du vet.. Jeg har forøvrig vært på et annet mysterium i Mexico nylig, og når det var løst så dro jeg til Toscana . Jeg ble ferdig der i går så jeg hviler meg litt i Blogglandia før jeg setter kursen mot Sverige der noe kriminelt har skjedd og en Sandmann dukker opp..

    SvarSlett
  8. Kjekt med litterære reiser :) Jeg har akkurat vært i Sør-Korea, og er bare en snarvisitt hjemom før jeg skal tilbake dit :)
    Ønsker deg en glad dag og god reise videre :)
    Pia

    SvarSlett