lørdag 15. februar 2014

Bøker lest i 2014 #4 "Jakthundene" av Jørn Lier Horst

Jakthundene; kriminalroman


HVILKEN BOK? "Jakthundene" av Jørn Lier Horst

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? eBok  fra Ark.

HVA HANDLER DEN OM? William Wisting suspenderes og settes selv under etterforskning mistenkt for å ha fabrikkert bevis. Han var etterforskningsleder i en av landets mest medieomtalte straffesaker, da unge Cecilia Linde ble funnet drept. Nå, 17 år senere, har det kommet for en dag at bevisene som felte gjerningsmannen var forfalsket.Wisting har brukt hele sitt yrkesliv på å jakte forbrytere. Nå er det plutselig han som er byttet, og han må arbeide på egen hånd og i skjul for å finne ut hva som egentlig skjedde den gangen. Han får hjelp av journalistdatteren Line, men også fra svært uventet hold. Så forsvinner en ny, ung kvinne. Det blir starten på et nervepirrende kappløp....

HVA SYNS JEG? Denne boka var helt umulig å legge fra seg, og å lese den på mobilen var helt perfekt. Her er det store muligheter for sniklesing ;)
Jeg elsker måten Horst skriver på; persongalleriet, plotet, slutten på boka - alt. Heldigvis, får jeg nesten si, er det mange bøker av denne forfatteren jeg ikke har lest, og jeg gleder meg allerede til neste bok!

Anbefales!!


1 kommentar:

  1. God morgen Anette! Lurer på om du leser fortsatt bøker fra alle verdens land alfabetisk? Har litt lyst til det jeg også...så lurer på om det er greit om jeg også har det som en utfordring i år? Henviser selvfølgelig at utfordringen kommer fra deg. Fant ut det var en passende utfordring, siden det ikke er noe tidspress og jeg kan bestemme selv hvor mange bøker jeg vil lese.

    Jakthundene har jeg enda ikke lest, skal da lese mer av Horst etterhvert. Bare nå tenker jeg veldig på Jussi Adler Olsens bøker, må se å få startet snart på andre boken hans. Ønsker deg en flott helg! Klæm!

    SvarSlett