tirsdag 3. september 2013

Boken på vent :)


Ukens bok på vent er en bok jeg virkelig gleder meg til å lese, og det ganske snart. Jeg har gjemt og gjemt på "Odinsbarn" i en evighet kjennes det ut som, og jeg kjenner på meg at tiden for å lese den nærmer seg med stormskritt. Ser for meg at dager med ruskevær, pledd, stearinlys, te og en liten godbit er den perfekte settingen for lesing av denne boken!!

Ravneringene 1; Odinsbarn

Tenk deg å mangle noe alle andre har.Noe som beviser at du hører til i denne verden.Noe så viktig at uten det, er du ingenting.En pest. En myte. Et menneske.Femten vintre gammel får Hirka vite at hun er et odinsbarn - en halelaus råttenskap fra en annen verden. Foraktet. Fryktet. Og jaget. Hun aner ikke lenger hvem hun er, og noen vil drepe henne for at det skal forbli en hemmelighet. Men det finnes verre ting enn odinsbarn, og Hirka er ikke den eneste skapningen som har brutt gjennom portene...Odinsbarn er original fantasy på norrøn grunn. Et oppgjør med fremmedfrykt, blind tro og retten eller viljen til å lede. Det er den første av tre bøker om Hirka, i serien Ravneringene.


Waiting for me in the bookshelf is this book by the norwegian writer, Siri Pettersen. It's called "Odinsbarn" - I guess you can call it "Child of Odin" in English and it's the first book of three. It's an original fantasy based on norse grounds and I can't wait to read it :)


9 kommentarer:

  1. Åh,denne står høyt på listen min,jeg må bare få kjøpt den først! Denne gleder jeg meg virkelig til å lese! Ha en strålende dag,Anette:) Klem

    SvarSlett
  2. Jeg leser lite fantasibøker, men denne serien frister meg!

    SvarSlett
  3. Odinsbarn er akkurat den typen bok jeg liker å lese. Norrøn mytologi er alltid spennende, og dette er jo en litt annerledes vri på saken :)

    Ha en fin dag Anette :)

    Lexxie @ (un)Conventional Bookviews

    SvarSlett
  4. Åh, denne ser kjempefin ut, kos deg, Anette :)

    SvarSlett
  5. Jeg er omtrent halvveis og må snart ta den frem å gjøre meg ferdig :-) Det var så mye annet som fristet innimellom der!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Høres spennende ut. Har allerede notert den

    SvarSlett
  7. Oi! Høres superspennende ut! Men for et grotesk omslag da :P

    SvarSlett
  8. Denne boken gleder jeg meg til å ta fatt på:) Virker som det kan være en bra bok:) Litt ekkelt bokomslag da...jækk!:) Kos deg med boken!:)

    SvarSlett
  9. Høres veldig spennende ut, elsker norrøn mytologi. Så denne kan nok falle meg og i smak :) Kos deg i den perfekte stemningen :) høres magisk ut i en stressende hverdag

    SvarSlett