mandag 20. februar 2012

Hjertesukk fra en bokblogger

137641332331410091_xgxpps0i_f_large

For et par dager siden var jeg inne på siden til Blog Awards 2012. Det høres kjempespennende ut med en prisutdeling der alle landets bloggkategorier er representert og jeg ble selv inspirert til å nominere en av mine favorittbokblogger. Men det var lettere sagt enn gjort, for da jeg lette blant kategoriene fant jeg ikke en eneste som passet for beste bokblogger. Selvfølgelig kan man nominere i kategorien Hverdagsblogg , men det blir jo slettes ikke det samme. Vi har jo så mange utrolig dyktige bokbloggere her i landet og de fortjener å få oppmerksomhet i en egen kategori uten å være nødt til å konkurrere med bloggere som skriver om helt andre ting enn bøker!

Trine Grung er en av de som står i spissen for denne prisutdelingen og jeg la igjen mitt lille hjertesukk på bloggen hennes, og til min store glede fikk jeg svar. Kanskje er det håp allikevel!?


Om bokbloggerne ikke får egen kategori i år, så kanskje til neste år!? Dette blir spennende :)


En annen ting jeg ønsker meg er en nettside àla Side2 bare for bokbloggere der man kan pinge innlegg og kanskje få dem på "førstesiden", med toppliste, ukens tema, konkurranser og reklame fra forskjellige forlag. Det hadde vært noe, det :)


Jeg ønsker alle en herlig uke full av bokgleder og leselyst!!

Klem fra



36 kommentarer:

  1. Så gøy at Trine Grung likte ideen din, da blir det nok skal du se :) Håper du har det fint Anette :) stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, ja, jeg håper det blir en ordning etter hvert :D

      Slett
  2. Hvor bra du sier ifra, og hvor gøy å høre at hun er positiv til ideen:) Go girl!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, ja det var skikkelig moro å få svar, og enda bedre at hun var så positiv. Er litt "starstruck" nå, jeg, he he ;)

      Slett
  3. Veldig bra, Anette! Jeg har sittet med de samme tankene en stund, fordi det i Drammensdistriktet skal være en bloggkonkurranse, men bare for de mellom 15 og 25.... Det fokuseres veldig mye på mote, fashion og interiør, men svært sjelden om andre temaer...
    Bokblogger er jo like viktige!!! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Bokblogger er absolutt like viktige som alle andre blogger, og fortjener også litt ekstra oppmerksomhet. Skulle gjerne sett en bokblogger på topplistene rundt omkring, det hadde vært fantastisk. Så synd at de har satt aldersgrense på konkurransen, tenk på hvor mange bra blogger de går glipp av!!

      Slett
  4. Så bra! Jeg har selv tenkt på at det er veldig synd vi ikke er representert på Blog Awards. Jeg pinger som regel bloggen min på Blogglisten og har sendt mail til dem og spurt om ikke de kan lage en bok/litteratur kategori. Men det skjer ikke. Jeg synes det er så synd vi blir "oversett" blant alle andre kategorier.
    Så bra at du gjør noe med det! :-)

    SvarSlett
  5. Veldig bra innlegg! Jeg kunne ikke vært mere enig!

    Jeg tror det er viktig at vi bokbloggere prøver å gjøre oss litt mer synlig. Vi kan jo f.eks gå sammen selv for å prøve å lage en form for samleside for oss selv. Men det ligger nok litt dugnadsarbeid i det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi må bare stå på slik at vi får vist lesegleden vår og det vi har på hjertet, til mange flere! Bokbloggen.blogspot.com er en flott samleblogg for bokbloggere, men jeg ønsker meg noe som er enda mere "kommærs". Det kreves nok både tid og penger for å få til det, så jeg håper at noen med de rette ressursene kan få det til :D

      Slett
    2. Oi, glemte en "e". Det skal være www.bokbloggene.blogspot.com

      Slett
  6. Kult :)

    SV: Tusen takk Anette :) Herlig med bok på vei ;) Høres ut som en strålende helg også ;)

    SvarSlett
  7. Så fint at du sa ifra! Dette kan fort bli spennende. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan det absolutt bli! Håper på et positivt resultat og tommelen opp for bokbloggene :)

      Slett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Utrolig flott at du tar opp dette. Jeg hadde også tenkt til å skrive et innlegg da jeg så nettsiden, for jeg reagerte også. For min del reagerte jeg på at det sto at nå kan man nominere alle mulige bloggere, men ser man på alternativene på skjemaet er ikke det tilfellet i det hele tatt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så godt å høre at andre tenker det samme som jeg! Syns absolutt du skal skrive et innlegg du også, jo flere vi er sammen ;) Håper det bare er en ren forglemmelse (og kanskje litt tankeløshet) fra arrangørenes side, og ikke det at de ikke ønsker å ha oss med. Kommentaren fra Trine Grung var jo veldig positiv og det ble jeg kjempe glad for :)

      Slett
  10. Hei! For ein fin blogg du har :)
    Eg er heilt einig i at bokbloggarar burde få vere med i slike prisutdelingar. Det hadde vore kjempekjekt! Det er jo massevis av fine bokbloggar rundt om kring :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ;) Ja, det er absolutt utrolig mange fine bokblogger og de fortjener en plass i rampelyset de også :)

      Slett
  11. Kan du ikke lage en sånn side da? ;) Blir sikkert en egen kategori for bokbloggere etter hvert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, jo det hadde jo vært drømmen. Men akkurat nå syns jeg ikke jeg har hverken midlene eller (data)kunnskapene til å sette i gang et slikt prosjekt. Men hvem vet..... ;)

      Slett
    2. Hehe, det er kanskje litt vanskelig å sette i gang noe sånt.. men noen må jo gjøre det ;)
      Takk for titten inne hos meg også :)) Ha en strålende dag!

      Slett
  12. Flott jobba! Fingrene er krysset. ;)

    SvarSlett
  13. Å, det hadde vært noe med bokbloggaward! Hører ikke til i hverdagsblogg, eller, hvis bokblogg er i hverdagsblogg, så er fane meg alle motebloggene i den kategorien også.

    SvarSlett
  14. Supert, Anette! Jeg liker ideen din, det hadde vært morsomt å få til. Kan gjerne bli med å forsøke å få til noe men alene blir det nok en litt for stor jobb for meg(og jeg har ikke all kunnskapen som trengs).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hadde virkelig vært drømmen å få til noe sånt :)

      Slett
  15. For en vakker blogg...
    Legger meg til som følger :)

    Www.fargeklatt1.blogspot.com

    SvarSlett
  16. Jeg savnet kategorien personlig økonomi. Personal finance blogging er super stort i USA blant annet og det hadde vært fint å motiver til mer PF blogging i Norge. Det er altfor mye fokus på blogger om mote/sminke/dagens antrekk/trening/helse i dagens blogging i Norge

    SvarSlett
  17. Jeg er da så enig med dere. Jeg har egentlig ingen bokblogg, men har hatt det temaet oppe i et par innlegg nå i det siste. Veldig aktuelt hele året egentlig for oss som MÅ ha en bok mellom hendene hver dag. Og vi må nok bare innse at det er sminke, outfit (for et ord!) og lignende som er viktig her i verden

    SvarSlett
  18. Bra jobbet. Vi er rigtig mange læseheste, der vil blive glad for dette :)

    SvarSlett