torsdag 23. februar 2012

Boktema - 3 bøker jeg vil ta med til en øde øy




Hurra, torsdag igjen og jeg inviterer fornøyd til et nytt boktema! Virkelig en god følelse å vite at så mange av mine flotte med-bokbloggere venter spent på ukens tema :) Jeg vil rett og slett vite hvilke 3 bøker du ville tatt med deg på en øde øy. Er det kanskje bøker du allerede har lest, eller har du tre bøker du ikke kan vente på å lese? Muligens en kombinasjon?  Skriv et innlegg på bloggen din om dette temaet, link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og bruk gjerne logoen ovenfor.

Her er mine valg. De to første har jeg ikke lest tidligere, men de har stått på leselisten lenge. Den tredje kjøpte jeg i Danmark og leste på tur hjem etter ferie for noen år siden. Aldri har en hjemreise gått så fort, jeg fortapte meg helt i "heltinnens" gale verden :)

 

Det blir sagt at bilder sier mer enn tusen ord. Vås, mener forfatter Sigmund Falch. Et bilde kan kanskje mumle litt forsiktig i krokene, men det er først når det får hjelp av ordene at det virkelig taler med klar og tydelig røst! I denne boken setter Falch ord til gamle bilder på sin måte. Resultatet har blitt overraskende og morsomt - til tider nesten absurd. Gjør det klar for en god latter!




Bli med inn i Restaurasjonen i England! Møt hoffknekter, røvere, gatejenter og skuespillere. Ta del i dramatikken som rådet da pesten herjet og London nesten ble utslettet av en mektig ildebrann - fra fattigfolks dypeste nød til overklassens prakt og luksus og det overdådige livet ved hoffet. Kong Charles IIs dekadente London har sjelden vært bedre skildret. Amber St. Claire er en uforglemmelig heltinne og eventyrerske! Å være enslig kvinne i 1660-tallets London er ikke lett, men Amber gir seg ikke. Hon beseirer vanskeligheter og elendighet og skaper seg et liv i Englands mest skandaløse tidsepoke. Men hun kan ikke glemme ham som stjal hjertet hennes - mannen hun aldri kan få.




Becky Bloomwood er i paradis! Ny jobb, ny leilighet og en baby på gang. Men kreditten er stadig oppbrukt og dét nå som hun shopper for to … Rebecca Bloomwood synes tilværelsen er en dans på roser. Hun jobber i Londons hippeste klesbutikk The Look, hun går på husjakt med mannen Luke, og hun skal ha barn! Becky kunne ikke vært lykkeligere - spesielt ikke siden hun fant ut at shopping er et eksepsjonelt godt middel mot morgenkvalme. Alt skal være 100 prosent perfekt når den nye babyen kommer: Barnerommet skal være spesialdesignet, de må kjøpe den nyeste, kuleste barnevognen og hun bare MÅ bruke Londons hotteste gynekolog. Når kjendisgynekologen viser seg å være Lukes intellektuelle eks-kjæreste, begynner Beckys rosenrøde verden å smuldre opp. Plutselig er de tre i ekteskapet, i hvert fall er det det Becky tror …Sophie Kinsella er forfatter og journalist. Hun har skrevet fem bøker om shopoholikeren Rebecca Bloomwood -- og også utgitt flere bøker under navnet Madeleine Wickham. Bøkene hennes selges verden over og er stadig å finne på bestselgerlistene.




Fra nå av kommer jeg til å avsløre torsdagens tema på Bokboblens Facebookside hver onsdags kveld, så vil du være godt forberedt er det bare å følge med der :)





Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:

*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra








11 kommentarer:

  1. Kjekt tema denne gangen også, jeg har "Alltid Amber" på vent i bokhyllen og bøkene om Rebecca Bloomwood har jeg ikke lest men sikker på at jeg liker godt, jeg likte filmen veldig godt.Ha en super Torsdag.

    SvarSlett
  2. Veldig vanskelig å velge denne gangen, men gjelder vel å ikke tenke for mye:-)

    SvarSlett
  3. Jeg fikk akkurat hjem Redlight Setesdalen og venter på Dei tek ikkje tran i Texas. Fantastiske bøker. Jeg skal skrive ned tittelen på denne og!

    (Nå gikk jeg like så godt inn og bestilte alle bøkene til Sigmund Falch :-) - Takk for tips!)

    SvarSlett
  4. Morsomt tema:) Alltid Amber har jeg virkelig lyst å lese:) Tror jeg må kaste meg over Sophie Kinsella bøkerne en dag. Tror jeg ikke har lest noen av dem. Jeg likte jo filmen også veldig godt. Litt bøker med en dæsj med humor på en øde øy er jo ikke å forakte. Gode tips:)

    SvarSlett
  5. Høres ut som fine bøker du har nevnt her:) Nå har jeg også slengt med meg og skrevet ett innlegg om mine bøker:)

    SvarSlett
  6. Jeg er veldig nysgjerrig på Sigmund Falchs bøker :) Shopaholic bøkene er nok ikke skrevet for meg, makan til irriterende hovedperson skal man lete lenge etter syntes jeg. Når det er sagt er det veldig fint at vi alle har så ulik smak ;) Noe annet ville vært gørr kjedelig.

    Ha en super helg, Anette!

    SvarSlett
  7. En sjoppoholiker med baby, den har jeg faktisk lyst til å lese! hehe,

    SvarSlett
  8. Hehe, hvordan shopping kan hjelpe mot morgenkvalme, det skjønner jeg ikke. Vil heller tro det er heltinnen som er gal (som du skriver). Slengte meg med, selv om det ble litt seint. Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  9. Hei! :)
    Ny følger av bloggen din, syns en virker veldig spennende, så jeg gleder meg til å fortsette å lese innleggene dine!
    God helg! :)

    SvarSlett