onsdag 24. oktober 2012

Ukens Boktips - "Hver dag" av David Levithan


Forfatter: David Levithan
Forlag: Gyldendal
Utgitt: 2012
Kilde: Leseeksemplar fra forlaget.


Om denne boken har jeg lest utallige flotte omtaler og anmeldelser den siste tiden. Av en eller annen grunn ble jeg litt skeptisk, kunne det virkelig være tilfelle at en bok var så fantastisk god? Det tok ikke mange sidene før jeg fikk svaret; ja det var virkelig tilfelle. 

Å følge A's reise fra kropp til kropp var utrolig spennende og kjærligheten til Rhiannon var både intens og rørende vakker. Det jeg likte best ved boken var at alle personene A våkent opp i hadde noe ved seg, noe de slet med, noe som ikke var så lett. Overvekt, selvskading, angst og alkoholisme er noen av stikkordene. Hos alle disse legger A igjen noe positivt, noe som kan få hverdagen deres til å bli litt lettere. Men balansegangen er vanskelig, og  A ender opp med å blande seg litt for mye inn i enkelte av personenes liv. Til slutt blir det rett og slett farlig og noen er på sporet av ham...eller er det henne?

For meg ble dette en real sidevender og boken ble lest ut på få dager. Selv om slutten ble litt for hastig for min smak, vil jeg absolutt anbefale denne boken. Og jeg velger å håpe og tro at det kommer en oppfølger :)

                                                         Boken er

                                           Kjedelig                              Fantasifull
                                           Morsom                              Utfordrende
                                           Troverdig                            Forutsigbar
                                           Usannsynlig                         Velskrevet
                                           Romantisk                            Dårlig språk
                                           Trist                                     For lang
                                           Spennende                          For kort
                                           Uhyggelig                             Fantastisk           





5 kommentarer:

  1. Flott bilde og fin omtale Anette:-) Jeg begynte såvidt på denne boken, men så snek den ene boken etter den andre seg i køen og denne ble rett og slett "glemt" men nå skal den leses! Nå har jeg kommet helt ajour med Parenthood så igjen tusen takk for påminnelsen.

    SvarSlett
  2. Anbefales helhjertet av meg også, bare enda litt sterkere enn deg :)

    SvarSlett
  3. Takk for tips.. Har også fått leseeksemplar.. Så gleder meg bare enda mere til og få lest boka nå :)

    SvarSlett
  4. Jeg har hørt mye bra om denne boken, men har ikke fått lest den selv enda. Høres spennende ut:) Takk for boktips:)

    SvarSlett
  5. Likte det du skrev om boken - ble nysgjerrig : ) De fleste som har kommentert bokomtalen din er også enig at den bør leses, så dette er jo god reklame : )

    SvarSlett