tirsdag 22. april 2014

Boken på vent :)



I Skottland finnes myter om såkalte "selkies", et havfolk som er en krysning mellom menneske og sel - som en havfrue. Myten skal ha det til at det er et norsk opphav til dette ...1860 ankommer pastor Alexander Ferguson øya Harris, på Hebridene i Skottland. Den unge og naive pastoren skal overta den lille menigheten. Han føler en sterk dragning til de lokale sagnene om selkies, og tanken på anerkjennelse gjennom en revolusjonerende oppdagelse i Darwins ånd driver ham.På øya møter han tjenestepiken Moira og den vakre Lady Marstone. To kvinner som er tynget av sine livsskjebner og fylt med hat. Deres livshistorier flettes sammen, og Huset ved havet holder på deres hemmeligheter i mange år. Det vil ta mer enn et århundre før Huset ved havet motvillig bryter sin taushet.Og det er Ruth som finner hemmeligeten som ikke tålte dagens lys.

Ukens bok på vent har jeg hørt mange lovord om, og jeg ser frem til å sette meg ned for å lese den. Jeg syns historien virker utrolig lovende, og jeg håper at den viser seg å være en bok for meg :)

Nå er påskeferien over, og jeg skal snart avgårde på jobb. Heldigvis starter ikke barna på skolen før i morgen, så foreløpig er det en myk start på uken. Ha en deilig dag alle sammen!

Klem fra




PS Finn flere bøker på vent hos Beathe og Beathesbokhylle.

8 kommentarer:

  1. Denne har jeg også på vent og gleder meg til jeg har tid å lese den, So many books....Her er barna kommet seg på skolen og jeg skal i gang med litt huslige gjøremål før jeg setter med ned og lager siste resten av bordkortene. Solen skinner og alt er bare fryd og gammen her. Ha en stålende dag, Anette :-)

    SvarSlett
  2. Denne boken har jeg hørt mye bra om, mulig jeg blir nødt å lese den jeg også ;) Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Høres spennende ut, er svak for den type historier, nok en bok som må legges til leselista!

    SvarSlett
  4. Denne ser jeg også frem til å lese.:) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Denne har jeg lest om flere steder og er litt nysgjerrig på :)

    SvarSlett
  6. Så flott bilde du har laget! Kunne ønske jeg var flinkere til å fixe sånt :) Boken kan du glede deg til, den var skikkelig søt. Litt kvalitetsforskjell på de to handlingene, men jeg så at andre har syntes at den jeg likte dårligst var best, så kanskje du liker begge like godt :)

    SvarSlett
  7. Første gang eg høyrer om boka, og jaggu kom den ikkje på leselista! Takk for eit supert tips! Skottland og myter har alltid fasinert meg...

    SvarSlett
  8. Å jobber du der, jeg trodde du jobbet på hotell. Men så moro da! Du må tipse meg hvis du kommer over andre nyheter! :-)

    SvarSlett