søndag 27. januar 2013

Smakebit(er) på Søndag :)


I dag kommer det to smakebiter herfra!! Jeg må bare ta med noen linjer fra boken jeg leser på iPaden i tillegg til den vanlige boksmakebiten :)


Boken handler om Tessa som våkner opp i et vakkert slott, en vårdag i attenhundretallets England. Problemet er bare at Tessa er fra middelalderen, og hun aner ikke hvordan hun kom dit eller hva som har skjedd henne. Bare slottets jarl, Christian Sparks kan hjelpe henne og for å komme i kontakt med ham må hun rett og slett hjemsøke den vakre jarlen!!   

Denne boken kom jeg over på bloggen kboards der man får daglige tips om gratis eBøker.

"Putting out her hand, she meant to gather the silken sheets and pull them aside to get out of the bed. But - she could not touch them. She looked down, feeling quite perplexed, and her eyes widened when she noticed there was no lump where her body should be. Horrified now, she scrambled from the bed to stand at the foot of it, only to realize with another cry that her feet were not upon the floor, but floating inches from it."



Marie Solberg bor alene i en leilighet i Oslo. 
En morgen våkner hun etter en merkelig drøm som forteller henne at
hun må starte et nytt liv.
For første gang på lenge nøler hun ikke, og snart er hun installert i et sjarmerende,
gammelt hus et sted på trøndelagskysten. Det føles som om huset vil henne noe …

Etter hvert som hun blir kjent med de mange, fargerike personene i bygda, skjønner hun at huset gjemmer på en hemmelighet
– en vakker, men trist kjærlighetshistorie.
Det viser seg at kvinnen som bodde der tidligere, på mystisk vis har spådd at Marie skulle komme.

Så faller Marie hodestups for Johan …


"Marie ble skuffet da Margrete Lund sa at hun var for sliten til å fortsette fortellingen, men det var tydelig at det var sant, så Marie forlot rommet og lot henne få hvile. Det var nok av annet å holde på med, pasientene var en blandet forsamling av alle sorter; noen få som viste interesse for et nytt ansikt og som det gikk an å snakke med, andre som bare så innover i seg selv og ga blaffen i omgivelsene, et par stykker som var sinte og sure og måtte lirkes og lures til å oppføre seg akseptabelt, atter andre som hadde reist herfra med alt så nær som kroppen."


Ønsker du flere smakebiter, så titt innom Mari og bloggen hennes "Flukten fra virkeligheten".








11 kommentarer:

  1. Gratis böcker är ju aldrig fel :)

    Maries nye liv låter som spännande läsning.

    SvarSlett
  2. Disse bøkene kunne jeg svært gjerne tenkt meg og særlig Maries nye liv, likte godt coveret på den engelske boken. Kos deg med bøkene og ha en super søndag,Anette:-) Tusen takk for smakebitene:-) klem

    SvarSlett
  3. Begge bøkene ser jo veldig spennende ut, men hvis jeg skulle velge, hadde jeg nok gått for Maries nye liv, jeg også! Takk for fin smakebit!

    SvarSlett
  4. Tack för smakbitarna! Den första har jag aldrig hört talas om. Jag gillar idén i alla fall. Den andra verkar mysig. :)

    SvarSlett
  5. oi ... "maries nye liv" virker veldig interessant så denne må eg skaffe meg :) takk for lesetips og fine smakebiter

    SvarSlett
  6. Takk for smakebitene. Høres ut som bøker jeg kommer til å prøve meg på begge to. Og gratis bøker ja det sier man jo aldri nei takk til, så takk for tipset.
    Ha en flott søndag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  7. Tack för smakbitarna! Den andra var nog mer i min smak;-)

    SvarSlett
  8. Høres ut som spennende bøken! :) Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  9. Ønsker deg en fabelaktig start på uken, her er det full rulle hele uken, før vi avslutter med en helg på Beito.

    Smil og klem
    -Maia

    SvarSlett
  10. Spennende smakebiter! Disse bøkene virker veldig bra på hver sin måte :) jeg fikk spesielt lyst til å lese Fair Maiden, for den høres virkelig ut som noe jeg vil like :) Ha en fin dag!

    SvarSlett