tirsdag 15. januar 2013

Boken på vent - "Et lite sidesprang" av Denise Rudberg


Stabelen med bøker på vent har blitt ganske høy, og en av bøkene som tålmodig venter på å bli lest er Denise Rudbergs krim "Et lite sidesprang". Forfatteren er mest kjent for sine bøker fra Stockholms uteliv, men i 2010 lanserte hun en helt ny sjanger; elegant krim. "Et lite sidesprang" er den første boken i en serie på flere i denne nye sjangeren, og jeg ser frem til å lese den om ikke så alt for lenge :)

Et lite sidesprang

Marianne Jidhoff er 55 år og tidligere advokatsekretær. Etter mannens død blir hun overtalt til å gå tilbake til sin gamle jobb hos påtalemyndighetene. En finansmann har blitt brutalt drept utenfor sitt eget hjem på Östermalm, og Marianne blir plassert i et team som skal granske saken. Med seg i gruppen har hun den erfarne etterforskeren Torsten Ehn og den nyansatte unggutten Augustin Madrid. Forbrytelsen viser seg snart å ha koblinger til en bisarr virksomhet som drives i det skjulte, hvor de som er villige til å betale kan leve ut sine mørkeste fantasier.Denise Rudberg er tilbake med en ny roman i en genre hun kaller elegant crime. Det dreier seg om kriminalhistorier i overklassemiljø, flotte middager, eksklusive hjem og høye ambisjoner. Miljøet inneholder alt som trengs for å skape en spennende historie - makt, penger, forfengelighet og dekadens.



Les om flere bøker på vent her hos Beathe!! 






9 kommentarer:

  1. Elegant krim, det kan jeg like. Likeså å bli introdusert til første bok i en serie jeg ikke har lest, takk for tips!

    SvarSlett
  2. Nye krimsjangere over en lav sko om dagen ... Hva innebærer egentlig en "elegant krim". Nuvel ... Kunne jo kastet meg på en floskel her om at et lite sidesprang ikke kunne skade, men jeg holder meg for god til å komme med den slags ;)

    SvarSlett
  3. Denne leste jeg i fjor eller året før? Likte den veldig godt, nå minnet du meg på at jeg må få lest bok nummer to som heter "To ganger er en vane" og kom ut i fjor. Om jeg ikke tar helt feil skal de lage en tv-serie av denne serien.

    SvarSlett
  4. hmmf aldri hørt om ... virker veldig interessant :D

    SvarSlett
  5. Mye krim her i dag..;) Elegant krim kan være noe..:)

    SvarSlett
  6. Spennende å høre hva du synes om den. Det er så utrolig mange krimbøker å velge mellom. Ikke lett å velge hva en skal bruke tida på.

    SvarSlett
  7. Det var denne ja, den har jeg hørt om tidligere:) Godt noen minner meg på hva jeg har på den leselisten min:)Liker fortsatt omslaget på denne, en bok som frister veldig:) Blir spennende å kanskje få høre mer om den:)

    SvarSlett
  8. Elegant krim? Interessant. Takk for tips :)

    SvarSlett