torsdag 11. oktober 2012

Boktema - Mitt siste bok-kjøp!


Nytt boktema, og jeg vil gjerne vite hva som var ditt siste bok-kjøp! Er det en bok du har ønsket deg lenge, kanskje et impulskjøp eller har du som meg gått bananas og kjøpt en hel stabel bøker? Skriv et innlegg på bloggen din om dette temaet, link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og bruk gjerne logoen ovenfor. 



Her er bøkene som ble med meg hjem fra England (kanskje ikke så rart kofferten min var tung...). Vi hadde en helt fantastisk tur og helgen var proppfull av gode opplevelser. Jeg har allerede begynt å lese "The mystery of Mercy Close" og storkoser meg med den. Marian Keyes er jo tross alt en av mine favorittforfattere :)

Gypsy Boy av Mikey Walsh
Mikey forteller om hvordan det var å vokse opp i en sigøynerfamilie. Les mer om boken her.

Gypsy Girl av Rosie McKinley
Bok med samme tema, denne gangen fortalt av en jente. Les mer om boken her.

A short history of tractors in Ukranian av Marina Lewycka
Denne boken har jeg lest om på en blogg tidligere og har lenge hatt lyst til å lese den. Boken handler om de to fiendtlige søstrene som plutselig må stå sammen i kampen mot sin nye stemor fra Ukraina. Det spesielle er at stemoren er 20 år yngre enn dem selv. Les mer her.

Fifty Shades Darker av E L James
Bok nummer to i den omdiskuterte serien. Jeg trenger vel ikke si mer!? Les mer her.

Killer Heels av Rebecca Chance
Jeg var solgt bare ved synet av coveret. Les mer her.

The mystery of Mercy Close av Marian Keyes
Marian Keyes' nyeste bok, og den handler attpåtil om Helen, en av jentene i Walsh-familien. Lykkelige meg som har kjøpt denne!! Les mer her.

The Casual Vacancy av J K Rowling
Jeg hadde egentlig ingen planer om å lese denne boken, men da jeg så at de solgte den til 9 pund (!) på Tesco klarte jeg ikke å stå imot! Les mer her


Nå gleder jeg meg til å lese om dine siste bok-kjøp!!!



Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:

*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra




9 kommentarer:

  1. Heisann Anette :)

    De siste bøkene jeg kjøpte meg var av John Grisham, Broderskapet, en ok bok, og så Anken som jeg ikke har lest enda :)

    Ha en flott dag Anette :)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å høre om den siste Marian Keyes. Jeg har lest et par av henne og synes hun skriver god chiclit uten mye dilldall:-) Jeg har Watermelon liggende så venter med anskaffelse av denne her så lenge.

    SvarSlett
  3. Mine nye fra den siste uka er "1984" av George Orwell, "Middagen" av Herman Koch og "Alice's Adventures in Wonderland and other stories" av Lewis Carroll. :)

    SvarSlett
  4. Her var det mye jeg kunne tenkt meg å slått kloa i. Marian keyes gleder jeg meg til å stifte bekjentskap med for dette er en forfatter jeg er ganske så sikker på at jeg kommer til å like. De andre gleder jeg meg til æ høre mer om når du har lest bøkene. Rowling sin bok har jeg lyst til å lese, men går for den norske utgaven tenker jeg.

    SvarSlett
  5. Å så mange fine bøker du har kjøpt deg Anette:) Glemte helt å skrive om bøkene jeg hadde kjøpt, hva de handler om. Jaja sånn går det når man har det litt hektisk, måtte da være med:)Marian Keyes må jeg stifte bekjentskap med snart. Tror jeg også vil like henne. Skal som Beathe lese Rowling sin bok når den kommer på norsk:)Killer Heels håper jeg å få høre mer om. Ikke hørt om før og da blir jeg jo nysgjerrig:) Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  6. Ikke rart kofferten var tung, nei ;)
    Mye spennende her som jeg kunne tenke meg å lese, spesielt den av Rowling.

    SvarSlett
  7. Kjekt å kikke innom bloggen din og få litt inspirasjon. Må innrømme at eg ikkje har lese nokon av forfattarane du nemner. Lurer litt på om Marian Keyes er ein forfattar eg vil like. Det er vel berre ein måte å finne det ut på;-). God helg!

    SvarSlett
  8. Lite sent om sido men som du såg köpte jag in Hearts in Atlantis och Sleepy Hollow senast. Du har gjort väldigt fina kap där :D
    http://www.lingonhjarta.com/2012/10/seconhand-impulskop.html

    SvarSlett