fredag 20. april 2012

365 days of Instagram #Day 3 ... og en titt i bokhylla!

Instagram - Anettedragonfly

"Ferjemat"

I dag har Kristian og jeg hatt oss en dagstur til nabobyen, Sandnessjøen. Vi brønnøyværinger må fortsatt reise til Sandnessjøen når vi skal til kjeveortoped, og det er rimelig kjedelig med kjøring og to ferjer for kun å være inne i 15 minutter. Men det er jo litt koselig også, da, og gøy å tenke på at jeg gjorde akkurat det samme sammen med mammaen min for 26 år siden (hjelp...så lenge!!??).
I dag hadde jeg planlagt et instagram-bilde fra hurtigruta, men den lå selvfølgelig i Bodø med motortrøbbel, så da ble det buss begge veier. Og bilde av de obligatoriske vaflene på ferja - de var knallgode sier Kristian :)

Når jeg titter i bokhylla i dag, finner jeg denne godbiten:

Salvadoreña

"Søster, hva ville du råde noen til som var tvunget til å velge mellom ærlighet og kjærlighet?" Ana står overfor et av sine vanskeligste valg. Etter å ha flyktet fra borgerkrigen i El Salvador til et kloster i USA, må hun motvillig fortsette sin livsreise. Hun får jobb som barnepike hos den konfliktfylte familien Trellis, en familie fanget i et overfladisk rikmannsliv i California. Trass i sine egne følelsesmessige sår er Ana i stand til å gi omtanke og lindring, og til slutt finner hun kjærligheten der hun minst ventet det.

"Salvadoreña" av Cecilia Samartin. En nydelig bok som jeg virkelig kan anbefale :)

Har du lest denne boken? Hva syns du i så fall?

God helg og klem fra


6 kommentarer:

  1. Næmmen, var du i Sandnessjøen, åsså kom du ikke innom? :)

    God helg til deg! :)

    SvarSlett
  2. Har ikke lest denne, men har lest 3 andre av samme forfatter som jeg likte godt. Noterer ned denne som en jeg bør lese :)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Har ikke lest denne, men har fått tak i
    to andre fra Cecilia Samartin... Må se å
    få tid til å lese disse snart - har hørt
    så mye bra om dem ღ Sandnessjøen er et
    kjedelig stykke å kjøre - tror at jeg skal
    ta hurtigruten neste gang jeg skal dit :)
    - tar tid med alle disse ferjene som skal
    innom alle plasser :)) - men fin natur på
    veien er det ღ Ønsker deg en fin, fin helg
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Jeg synes det er så hyggelig med ferje! Og biltur. Av og til tar vi søndagsturen i bil istedenfor å gå i skogen.

    SvarSlett
  5. Ferger er hyggelige, og det er godt å mumse vaffler ombord:) Boken har jeg ikke lest, må lese den også skjønner jeg:) Ha en flott helg:)

    SvarSlett
  6. så koselig. Litt koselig med en tur over vannet :) (ThanxForUrComnt!) Kos deg videre i helga! :D

    SvarSlett