lørdag 15. mars 2014

Bøker lest i 2014 #10 "Gapestokk" av Monika N Yndestad



HVILKEN BOK? "Gapestokk" av Monika N Yndestad

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? Leseeksemplar fra forlaget, Vigmostad Bjørke

HVA HANDLER DEN OM?Alt har en pris: For sitt livs vanskeligste sak, en sak om bussulykken og konsekvensene av fyllekjøring, mottar Alice Bratt og Hassan Mouri den prestisjetunge presseprisen Gullparaplyen. Noen timer etter utdelingen blir Alice funnet overstadig beruset i sin egen bil, som har kjørt av veien. Selv husker hun ingenting av hva som har hendt. Neste dag henges hun ut med fete typer i alle medier, selv i sin egen avis: "DU AV ALLE". Alice tvinges ut på en indre og ytre reise til et gjemmested, der hun må lære å stole på seg selv igjen. I Bergen lurer alle på hvor Alice er, og om hun er i live. 


HVA SYNS JEG? Dette er en drivende god krim med sterke karakterer og en avslutning som var ganske så overraskende. Forfatteren har bygd opp boken på en slik måte at man flere ganger tror at man vet hvem morderen er, men den gang ei, og det liker jeg.
Temaet traumatiserte og personlighetsforstyrrede mordere syns jeg egentlig er ganske så oppbrukt, men denne boken er en av de bedre som omhandler dette, og jeg anbefaler den gjerne!



2 kommentarer:

  1. Kjekt å høre at du likte den. Den tok i alle fall meg med storm. (Har du lyst på et plott som ikke er oppbrukt må du lese Nysgjerriper) Ha en strålende lørdag!

    SvarSlett
  2. Takk for koselige spor som du etterlater hos meg, det setter jeg virkelig pris på :)

    Ønsker deg en nydelig onsdag!
    klem

    SvarSlett