torsdag 15. desember 2011

Boktema - Denne boken leser jeg akkurat nå


På den nest siste torsdagen før jul vil jeg gjerne vite hvilken bok du leser akkurat nå. Kanskje leser du til og med flere på en gang? Skriv et innlegg på bloggen din om dette temaet, link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og bruk gjerne logoen ovenfor.

La Peregrina

Jamilet vil vite sannheten om Señor Peregrinos store kjærlighet, den mystiske, spanske kvinnen Rosa. I nåtid i California får vi fortellingen om hvordan unike vennskapsbånd strekkes når jakten på identitet og familie virvler opp en gjemt fortid. Parallellhistorien foregår mange år tidligere i Spania, der Rosa forteller om hvordan hun måtte flykte fra sin landsby, hvor man mente hun bar djevelens merke. Rosa slår seg sammen med sigøynere som dyrker hennes overnaturlige evner. Men Rosa får et kall, for å forandre sitt liv må hun gå pilegrimsveien til Santiago de Compostela. På en måte som bare Cecilia Samartin kan, veves de to kvinneskjebnene sammen til en følsom og overraskende slutt.

Boken jeg leser akkurat nå er "La Peregrina" av Cecilia Samartin. En lettlest og koselig bok som så langt faktisk har overrasket meg positivt :)

Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:


*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra



12 kommentarer:

  1. Da har jeg laget et innlegg også :)

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg har ingen blogg, men leser masse! OG jeg er innom bloggen din dalig! Akkurat nå leser jeg den sist boka til Kate Morton, "en svunnen tid". Elsket "tilbake til Riverton" og "den glemte hagen", men denne får jeg ikke noe has på! Lest den du eller noen andre som leser dette? Burde jeg holde ut og komme meg gjennom den eller skal jeg begynne med ei ny bok? :-)
    Fortsatt god advent!!

    Mvh
    Torhild.

    SvarSlett
  3. Da er jeg våknet fra torsdags-dvalen, og har skrevet et boktema innlegg :-)

    SvarSlett
  4. Nå fikk jeg lyst å lese noe av Cecilia Samartin!:) Har ikke ennå gjort det:)
    Skal slenge meg på boktemaet:)

    SvarSlett
  5. Sånn nå har mr.linky fått boktema innlegget mitt:) Ha en flott torsdag Anette!

    SvarSlett
  6. Denne uka oppdaget jeg at det var torsdag mens det fortsatt var torsdag, så da blir jeg med jeg og. :)

    SvarSlett
  7. Da har jeg også slengt meg med. Men ser nå av kommentarene at det skulle være innenfor et tema? Ooops, da har jeg misforstått. Men da får jeg bare være med med den boken jeg leser, så får jeg følge med bedre neste gang.....

    SvarSlett
  8. Så moro at så mange tar seg tid til å være med på Boktema midt oppi all julestria. Jeg storkoser meg med å lese alle de flotte innleggene, og prøver å være flink til å legge igjen kommentar hos dere alle sammen.

    Til Torhild må jeg bare si tusen takk for at du er en så trofast følger på bloggen min, det setter jeg veldig pris på. Jeg har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har laget boklisten du spurte meg om for ganske lang tid tilbake, og jeg lover å lage en på nyåret. Du har ikke tenkt å lage din egen blogg, da!? Det er jo så moro :) Da skal i allefall jeg bli en fast følger ;)

    SvarSlett
  9. Jeg er også med:). Har har hatt trøbbel med å skrive innlegg. Men hvis jeg laster ned et program hver gang jeg skal skrive et innlegg så går det greit. Tungvint:(

    SvarSlett