lørdag 10. september 2011

Reise

6035253524_c4013e5b0e_z_large

Reise....Bare ordet gir meg en god følelse. En følelse av forventninger og sommerfugler i magen. Jeg ser for meg kofferter, lister over ting som skal være med, bøker jeg skal lese mens jeg er borte, ting jeg har lyst til å gjøre -og bak dette lurer drømmene om forskjellige reisemål. Noen forblir kanskje bare en drøm - andre er svært så realistiske.

For meg er muligheten til å kunne reise det samme som livskvalitet. Jeg trenger ikke reise så langt, kanskje bare et par timers kjøretur til nærmeste store by eller en flyreise til familie andre steder i landet. Å reise på konferanser og møter i forbindelse med jobben gir meg også den samme reisegleden. En helg på hotell med god mat, jobbrelatert input og kanskje litt fest og underholdning. Herlig :)

Sommerferien er det store høydepunktet. Da reiser hele familien, to store og to små (som forøvrig ikke er så små lengre) til reisemål vi gjerne har snakket om og planlagt litt siden sommeren før. Jeg er ikke typen til å pakke sekken og kjøre etter været uten å vite hvor jeg skal før jeg er der. Neida, jeg drømmer og fabulerer - gjerne et år i forveien. Titter på nettet og kanskje litt i magasiner. Reisemålet skal passe for både voksne og barn og helst være et sted vi ikke har vært før. Vi har aldri vært i syden, men reiser heller til steder med litt shoppingmuligheter og spennende opplevelser for barna. Sverige og Danmark har vært favorittene mens barna var små. Nå er de blitt så store - 13 og 9 år - at i år reiste vi til England. Husbonden er Liverpool-fan og dermed gikk turen selvfølgelig dit. Vi tok oss også en avstikker til feriebyen Blackpool med milelang sandstrand og ikke mindre enn to tivolier og en fornøyelsespark. Med uante shoppingmuligheter ble det en drømmeferie for alle :)

Den store lottopremien må gjerne komme min vei! Da skal den få føtter å gå på i form av flybilletter til mine drømmesteder rundt om i verden :)

 Jesperhus i Danmark, sommeren 2007

 Korsika, september 2005
 Dubrovnik, september 2008
København, sommeren 2009

Blackpool, sommeren 2011

Liverpool, sommeren 2011

Dette innlegget er mitt bidrag til Carolines Verdens bloggutfordring. Her kan du finne andre temaer bloggere har fått hos Caroline og kanskje til og med være med selv!

God helg fra

6 kommentarer:

  1. Reiser er spennende. Det blir mest bil og båt på oss da, siden mannen har flyskrekk. Men det gjør jo ingenting. Mange flotte turer man kan ta med bil også.

    SvarSlett
  2. Hei Anette :)
    Så flotte bilder du viser og spennende
    plasser du har reist til ღ Ja, drømmer
    om den store lottogevinsten jeg også,
    er innom deg og leverer og håper at en
    dag, da.... ;) Liker ikke å fly jeg da,
    men elsker å reise ღ skulle gjerne ha
    vært mange plasser - både i her i Norge,
    Sverige og Danmark samt resten av verden
    Ønsker deg en fin helg, stor klem fra meg

    SvarSlett
  3. Herlige feriebilder. Det er godt å reise,og ikke minst å glede seg på forhånd ja:0)God søndag:0)

    SvarSlett
  4. Hajsan, tack för titten hos mig. Alltid kul att hitta nya bloggar här ute i cybervärlden. Många fina ställen som ni semestrat på. Alltid kul att ha minnen från olika delar av världen.
    Ha en fin söndag.
    Mamma C

    SvarSlett
  5. Hei og hopp :)
    For et fint blogginnlegg dette var :) Masse spennende steder dere har vært. Jeg elsker å reise jeg også, så den store lotto-premien er hjertelig velkommen her også hehe

    Dette blir kanskje litt kryptisk hehe, men jeg skriver det nå likevel ;) For en tid tilbake hadde du en samtale med naboen din.. om ei som har begynt å skrive på noe.. husker du? Den personen var meg.. :)
    Er en stund siden jeg begynte på det.. nå er det full skrivestopp, men det løsner vel ;)

    Ha en fin søndag :)
    Klem

    SvarSlett
  6. Fine og herlige bilder:) Jeg har mange steder jeg ønsker å reise, men har aldri hvert så glad i å reise. Liker meg best hjemme, så da blir det med det he he:)

    SvarSlett