onsdag 31. juli 2013

Juli 2013 - En oppsummering - Med Blogghopp :)

Heisann!! I juli har det virkelig vært sommerferie for både meg og bloggen, men nå tror jeg nok sakte men sikkert at vi begynner å komme i siget igjen. Nå blir det gradvis mere aktivitet her frem til skolen begynner, og så er jeg nok på'n igjen med full fart :)

Lesing har det derimot blitt, og siden jeg ikke har skrevet mer enn èn bokomtale i juli oppsummerer jeg dem bare rett og slett her!

Fifty Shades Darker

Daunted by the singular tastes and dark secrets of the beautiful, tormented young entrepreneur Christian Grey, Anastasia Steele has broken off their relationship to start a new career with a Seattle publishing house. 
But desire for Christian still dominates her every waking thought, and when he proposes a new arrangement, Anastasia cannot resist. They rekindle their searing sensual affair, and Anastasia learns more about the harrowing past of her damaged, driven and demanding Fifty Shades. 
While Christian wrestles with his inner demons, Anastasia must confront the anger and envy of the women who came before her, and make the most important decision of her life.

Siden sommeren er tid for guilty pleasures bestemte jeg meg for å lese bok nummer to i Fifty Shades serien. Helt ok i begynnelsen og jeg syns at det lovet godt, men etter hvert ble det så mange klisjeer og meningsløse dialoger at jeg nesten ga opp. Lite pleasures her med andre ord, og jeg blir nok neppe å lese den siste boken i serien. 


Bringebærpiken; roman

Cassie er midt i feiringen av sin tiårs bryllupsdag, og har huset fullt av gjester, da hun oppdager at mannen er utro. Og ikke bare det; det viser seg at haner faren til den fire år gamle sønnen til hennes beste venninne. Sønderknust flykter hun fra en beskyttet tilværelse i det landlige Skottland. Kelly, Anough og Suzy, venninnene hennes fra skoledagene, bestemmer at Cassie skal bo hos dem etter tur, fire måneder hos hver i New York, Paris og London. Sakte men sikkert finner Cassie fotfeste i sin nye tilværelse, og skaper seg et liv fjernere og fjernere fra mannen som lovet henne evig kjærlighet.

En herlig og lettlest sommerferiebok som både er morsom, hjertevarm og til tider direkte rørende. Anbefales virkelig, selv om den av og til kan være litt forutsigbar. En av månedens eBøker.


Marengshjerte

"Marengshjerte" av Frode Håkonsen er en lyrikkbok som bergtok meg fra første stund. Bokomtalen min finner du her.


En avtale med livet

Noen ganger må vi rydde plass til livet -
Lucy Silchester tar livet for gitt. Hun har det travelt med venner, jobb, en gammel bil som stadig må på verksted, den slags ting. Men hun står på stedet hvil - selv om alle lar seg lure. Bare Lucy kjenner sannheten.
Så en dag blir hun innkalt til et møte. Med livet. Og livet viser seg å være en snill, litt puslete mann i en gammel dress som er fast bestemt på å få Lucys tilværelse inn i andre baner. Livet har slett ikke tenkt å la Lucy slippe unna.

Denne boken var jeg så utrolig heldig å få tilsendt fra Berit med bloggen Bøker&Bokhyller. Den ble med på ferie til Island, og som blodfan av Cecelia Ahern ble boken slukt på null komma niks. Hennes helt spesielle måte å skrive på er helt perfekt for meg; hverdagsmagi og humor er stikkordene, og jeg simpelthen elsket den. Nok en bok jeg virkelig kan anbefale :)


The Astronaut Wives Club: A True Story

As America's Mercury Seven astronauts were launched on death-defying missions, television cameras focused on the brave smiles of their young wives. Overnight, these women were transformed from military spouses into American royalty. They had tea with Jackie Kennedy, appeared on the cover of "Life" magazine, and quickly grew into fashion icons. 
Annie Glenn, with her picture-perfect marriage, was the envy of the other wives; platinum-blonde Rene Carpenter was proclaimed JFK's favorite; and licensed pilot Trudy Cooper arrived on base with a secret. Together with the other wives they formed the Astronaut Wives Club, meeting regularly to provide support and friendship. Many became next-door neighbors and helped to raise each other's children by day, while going to glam parties at night as the country raced to land a man on the Moon. 
As their celebrity rose-and as divorce and tragic death began to touch their lives-they continued to rally together, and the wives have now been friends for more than fifty years. 


I juli fikk jeg lest to eBøker, dette var den andre. "The Astronaut Wives Club" er en bok i dokumentarform som forteller den sanne historien om konene til de verdensberømte amerikanske astronautene på seksti og syttitallet. En annerledes bok enn de jeg vanligvis leser, men allikevel likte jeg den godt. 



På kjøp- og mottaksfronten har det vært ganske stille. Jeg har mottatt "Odins Barn" og "På Bedringens Vei" fra henholdsvis Gyldendal og Pax Forlag. 

Ravneringene 1; OdinsbarnPå bedringens vei


Selv har jeg kjøpt kun èn bok; "Så lenge det er stjerner på Himmelen", nok en bok i rekken av "oops, glemte å avbestille i bokklubben...".

Så lenge det er stjerner på himmelen



Jeg vet at det er mange som har liknende oppsummeringer i disse dager, og det er så gøy å hoppe rundt og titte på alle de flotte innleggene. Mange gode boktips å finne. I den anledning har jeg i dag lagt ut en linkefunksjon, så har du et oppsummeringsinnlegg er det bare å linke det her hos meg. Da slipper vi jo å gå glipp av innlegg, og kanskje finner vi nye bloggfavoritter også! Trykk der det står "get the InLinkz code" og lim koden inn i blogginnlegget ditt for å være med på blogghoppen!


get the InLinkz code

9 kommentarer:

  1. Jeg har våknet fra sommerdvale nå jeg også, det er kun søndagene jeg har passet på å holde vedlike på bloggen. En herlig lese måned for deg ser det ut til, Anette. Jeg bet meg spesielt merke i "The Astronaut Wives Club", den må jeg se nærmere på.

    Jeg håper august blir en god blogg-, lese- og sommermåned for deg :)

    SvarSlett
  2. Flott oppsummering:)Kanskje du skulle prøvd deg på den andre serien? "Crossfire",jeg liker den veldig godt,tror den er litt annerledes enn 50 shades.."Odins barn" kunne jeg godt ha tenkt meg å lest så kanskje jeg må føre den opp på listen. Ønsker deg en fin dag,Anette:)

    SvarSlett
  3. Er ikke en stor leser men elsker å følge bloggen din og få inspirasjon til hva som kan være bra å lese. Har ikke lest fifty shades men har lest bøkene av Tiffany Reisz (Sirenen og Engelen, er en til men har ikke kommet meg så langt) Er lignende bøker enn Fifty shades. Sommeren har gått til å lese et par bøker jeg snublet over før vi dro på ferie Sherrilyn Kenyon's Nattjegere. Veldig lettlest fantasy ikke dumt vedsiden av bassenget :)
    Ønsker deg en flott dag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Fin oppsummering. Ikke lest noen av disse, så skal titte litt nærmere på dem :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin oppsummering du har laget. Jeg heiv meg på med min lille oppsummering, som var mer en parantes i gårsdagens "Boken på vent". Får komme sterkt tilbake neste måned :) Eneste boken jeg har lest som du har lest i juli er Blacklands. Den likte jeg veldig godt. Jeg fikk masse bøker i juni, så jeg har ikke kjøpt noe i juli (klapp på skulderen) Lykke til med lesingen i august!

    SvarSlett
  6. Det gikk fort i svingene her, det var jo Lene som hadde lest Blacklands :) Vi to har Ahern sin bok til felles. Denne ble litt for "morsom" for min smak, hvis en kan si det sånn :)

    SvarSlett
  7. Fantastisk innlegg! Jeg elsker slike oppsummeringer, men det er ikke godt for lommeboken min. Jeg får så lyst til å lese så mange bøker! Det ser ut som om du har hatt en veldig fin lesemåned :) Jeg fikk spesielt lyst til å lese Bringebærpiken. Det hørtes ut som en bok for meg :)

    Jeg skal lage et lignende innlegg i morgen tror jeg, så jeg laster opp link da ;)

    SvarSlett
  8. Fin oppsummering Anette! Har ikke lest noe av disse mua noen sider i Fifty shades nr 2, som deg synes jeg den ble kjedelig, så jeg ga den opp...
    Jeg skal skrive oppsummering i morgen tror jeg, Har et bokinnlegg jeg skal skrive i kveld.:)

    SvarSlett