fredag 31. oktober 2014

Bøker lest i 2014 #45 "Du skal lide" av Frode Eie Larsen



HVILKEN BOK? "Du skal lide" av Frode Eie Larsen

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? Leseeksemplar fra forlaget

HVA HANDLER DEN OM? Comet Forlags stjerneforfatter, Tanber Thyve, våkner opp - ør og omtåket - på et fremmed hotellrom. Det siste han husker er forlagsfesten på Farris Bad i Larvik. VG Nett forteller at en bombe er gått av under festen, og at politiet leter etter ham. På mobilen venter én ulest melding. Tre ord, som rommer både trusler, løfter og hat: Du skal lide I kjølvannet av eksplosjonen på spahotellet, dukker snart det første drapsofferet opp. Eddi Stubb og kollegene hans ved Larvik Politistasjon leter forgjeves etter den savnede forfatteren. Alt peker mot Tanber Thyve, men noen ganger må man se forbi det åpenbare for å finne løsningene. Lag for lag avdekkes, og da likene fra en tretten år gammel drapsetterforskning blir funnet, tar saken en helt ny vending. Historien og motivet bak ugjerningene, skjuler en grusom tragedie...


HVA SYNS JEG? Jeg har ventet spent på bok nummer fire om etterforskeren Eddi Stubb, og ble ikke skuffet denne gangen heller.  Plotet er spennende med godt driv, og å lese om karakterene er nærmest som å treffe igjen gamle venner, særlig Oskar som hele tiden har vært min favoritt. 
Jeg syns faktisk at denne boken er enda bedre enn forgjengeren "Jordtårer", og anbefaler den gjerne!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar