mandag 27. juni 2011

Ukens lesetips - "Safirblå"

Safirblå

Kjærlighet er vidunderlig. Kjærlighet er latter. Kjærlighet er drama. Kjærlighet er tidløs. Kjærlighet er å lese Kerstin Gier.Å reise inn i fortiden når man er nyforelsket, er kanskje ingen god idé. Det tenker i alle fall Gwendolyn -- seksten år og nybegynner i tidsreiser. Uansett har hun og Gideon helt andre problemer. Som for eksempel å redde verden. Eller lære å danse menuett. (Ikke helt enkelt noen av delene) Men da Gideon begynner å oppføre seg merkelig, skjønner Gwendolyn at hun snarest mulig må få kontroll over hormonene sine. Ellers er det ikke godt å si hvordan det går med kjærligheten på tvers av tidssonene!? En betagende kombinasjon av kjærlighet, humor og tidsreiser.

Boken "Safirblå" er nummer to i Kerstin Giers trilogi om tidsreisende Gwendolyn. Jeg ventet med lengsel og smerte på å få den i posten og da den endelig kom fikk jeg meg fantastisk overraskelse! Da jeg åpnet boken oppdaget jeg at forlaget hadde brukt noen linjer fra bloggen min i omslaget. Jeg anmeldte boken "Rubinrød" med stor entusiasme og dette ble gjengitt i bok nummer to, hurra!

Jeg trenger vel ikke si at dette allerede nå var min favorittbok ;) Uavhengig av den hyggelige overraskelsen levde boken absolutt opp til forventningene. Boken var like god som den første, om ikke enda bedre. Vi er nå forbi alle innledningsrundene for å bli kjent med karakterene og forfatteren beskriver tidsreisene og mysteriene på en glimrende måte. Det er som å være på en karusell, man blir helt ør i hodet, men vil bare ha MER!! 

Man blir like glad i bipersonene (som gjerne er spøkelser og demoner - forbered deg på verdens mest karismatiske av sistnevnte; Xemerius) som hovedpersonene og på siste side dukker det opp en cliffhanger som vil gjøre leserne beskjeftiget helt til bok nummer tre i 2012. Hvordan skal vi ellers holde ut?

Hvis jeg i det hele tatt skal trekke frem minus med boken må det være forfatterens (eller kanskje oversetterens) bruk av ordet "øh". Hva har det i det hele tatt i en bok å gjøre? "Eh" holder i massevis som virkemiddel!

Med dette ønsker jeg deg en virvelvind av en leseopplevelse! God bok!!!!

3 kommentarer:

  1. Nå gleder jeg meg enda mer til å lese denne :D

    SvarSlett
  2. Hei!
    Flott blogg! Jeg har lagt deg til i favorittene mine :)

    SvarSlett
  3. Denne har stått på leselista mi lenge, så jeg må prøve å få bestilt den på biblioteket når jeg har kommet meg gjennom de siste seks bibliotekbøkene jeg har hjemme:P

    SvarSlett