torsdag 23. juni 2011

Boktema fra A-Å #N


Mitt første boktema her på den nye bloggen, kjempespennende :) I dag har vi kommet til bokstaven N og jeg har en nydelig bok å presentere! Hva med deg? Skriv et innlegg på bloggen din om din favorittbok på denne bokstaven. Link hit til siden min (obs obs, veldig viktig ;), og lån gjerne logoen min ovenfor!
Noen kjenner mitt navn
Noen kjenner mitt navn er en storslagen historisk roman som spenner over tre kontinenter og to århundrer. Men denne prisbelønte boken er fremfor alt en hjerteskjærende beretning om livet til Aminata Diallo, en elleve år gammel jente som blir bortført fra sin landsby i Vest-Afrika og tvunget om bord i et slaveskip med kurs for South Carolina. Etter å ha jobbet på en indigoplantasje i mange år blir hun videresolgt, men klarer å flykte fra sin eier i New York, der hun havner midt i den amerikanske uavhengighetskrigen mot britene. Mange dramatiske begivenheter senere befinner hun seg nok en gang om bord i en seilskute på Atlanterhavet. Men nå er hun fri og på vei bort fra et land hun helst vil glemme, med kurs for et hjemland som ikke lenger finnes.

Denne boken var en av de første jeg leste i fjor, og den har virkelig satt spor i meg! Les anmeldelsen min her!






Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!
Klem fra

7 kommentarer:

  1. Denne boken har jeg vært nær ved å kjøpe flere ganger, men så har jeg så mange uleste ennå, at jeg ikke har kommet så langt.Den ser spennende ut

    SvarSlett
  2. Så spennande boka høyres ut! Bør setje den opp på lista over bøker eg bør lese snart. Mai Lene

    SvarSlett
  3. Vi anbefaler samme bok denne uka:) Nydelig historie!

    SvarSlett
  4. Det hørtes ut som een god bok. Dessverre er leselisten min allerede full i sommer :-) men til høsten er der muligheter!

    SvarSlett
  5. Hadde jeg vært ferdig med denne boken, hadde den også vært min anbefaling :) Jeg hører på den i bilen, og jeg kunne gjerne ha kjørt i evigheter, den er utrolig sterk!

    SvarSlett
  6. Dette er virkelig en bok for meg!
    Takk for spennende boktips, Anette :)

    SvarSlett
  7. Hei Anette.
    Har du lest Rom av Emma Donoghue?

    SvarSlett