lørdag 13. august 2011

Denne uken....This week....


Når man blogger får man stadig nye ideer og jeg har lyst til å prøve meg på et lørdagstema. Fortell meg om hvordan uken din har vært. Hva du har gjort, bøker du har lest, filmer du har sett, tanker du har hatt...Her er det ingen begrensninger, skriv av hjertets lyst og krydre med bilder. Lag et innlegg om dette på bloggen din og link hit til meg (obs veldig viktig). Bruk gjerne bildet ovenfor.Etterpå registrerer du bloggen din på linkyen min. En flott måte å oppdage andre blogger - og selv bli oppdaget :)

Today I'm presenting a new meme on my blog. The theme is "this week..." and I would like to know how your week has been. Write about anything; books you've read, movies you've seen, thoughts you've had. Write what your heart desires and show some photos. Do this on your blog and link back to me. You're welcome to use the photo above. Then register your blog on my linky. A great way to discover other blogs...and be discovered :)

Da er det bare å sette igang! Her er min uke :)
Here we go then, this is my week :)

Denne uken har ikke været vært det aller beste, så da har det vært en del inneprosjekter. Blant annet ommøbelering i stuen og jeg har endelig fått laget denne bokhyllen som jeg har drømt om ganske lenge. Planen er selvfølgelig at stablene skal bli enda høyere :)
This week the weather hasn't been too good, so we've had some projects inside. I've finally made the bookshelf I've been dreaming of at the plan is to make the bookpiles much higher :)
Akkurat nå leser jeg

Jeg leser fortsatt denne boken, det går ikke fort, men jeg SKAL fullføre den fordi den er utrolig god.
Still reading this book. It's not going too fast, but I will finish it, simply because it's a very good book!
Saras nøkkel Poster

Sammen med mamma, søsteren min, tanten min og søskenbarnet mitt så jeg denne filmen på torsdag. Vi hadde en ordentlig jentekveld med godis og lommetørklær på lur og det ble en fantastisk filmopplevelse! Sjelden er en film like god som boken, men her ble vi ikke skuffet. Denne filmen MÅ du bare se!

In modern-day Paris, a journalist finds her life becoming entwined with a young girl whose family was torn apart during the notorious Vel' d'Hiv Roundup in 1942.

With my mum, my sister, my aunt and cousin I watched this movie on Thursday. It was girl's night and we curled up in the sofa with something good to eat and kleenex that we absolutely had to use during the film. It was just as good as the book and I really recommend it!



Hos vidunderlige Marianne og hennes blogg Hverdagseventyr ble jeg oppmerksom på denne råkule app'en, Pocketbooth! Det har vært mye moro med denne de siste dagene :)
Found an awesome new app for my iPhone, "Pocketbooth".


Ingen uke uten å oppdage en ny favorittblogg. Hos svenske Camilla får du hver dag presentert en frokostrett som får magen din til å rumle. Spennende oppskrifter og nydelige bilder :) Trykk på bildet så kommer du dit!
Found a new favorit-blog! When you visit Camilla from Sweden you're presented a new breakfast recipe every day accompanied with the most beautiful photos. Prepare to get hungry!! Link from the photo :)

Nå står helgen for tur og været ser ut til å bli nydelig. For min del blir det litt jobbing og så litt baking og forberedelser til bursdagsfeiring på mandag. Ingrid fyller ni år og har full nedtelling til den store dagen!
This weekend will be filled with some work and then preparations for Ingrid's 9th birthday on Monday. She's counting the days of course :)

Slik har min uke vært! This was my week, I hope you will join the meme!

Om du vil være med på ukestemaet så gjør følgende:

*Lag et innlegg på bloggen din
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!
Klem fra









10 kommentarer:

  1. Dette synes jeg var et superdupert lørdagstema, Anette! Gratulerer med premien i Fototrissen, forresten. :-)

    SvarSlett
  2. Kjekt tema, håpar du får mange med etter kvart:)) Trur ikkje det passar til mitt "format", sidan eg berre publiserer dikt, men blir kjekt å lesa om andre sine veker;) Ha ei fin helg vidare!

    SvarSlett
  3. Veldig bra prosjekt å ha et slikt tema, og se gjennom uken hva som har skjedd. Kanskje jeg skal slenge meg på? Men jeg blogger ikke så mye, så jeg lurer litt på om det "lønner" seg mer med månedsmimring.
    Men så gøy at du fant den pocketbooth til din tlf! Den er supermorsom, vi har hatt mye gøy med den. Og takk for link, det var hyggelig :)

    SvarSlett
  4. Wow, it's pretty interesting idea, I like it. :)

    SvarSlett
  5. Tillykke med din nye blog :)


    Sommerhilsen


    Bent
    http://htcreparation.dk/

    SvarSlett
  6. Super fin blog du har her :)


    Hilsen

    Malthe
    http://www.mobilreparationer.dk/

    SvarSlett
  7. En bra uke det der. Og et bra prosjek med this week. Nydelige bilder som alltid:)

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Hvilken fin idé - det vil jeg gøre snart.

    SvarSlett
  10. Jeg vil også ha brownies. Og den appen ser skikkelig kul ut, jeg må nok teste den, jeg og, Anette.
    Håper du har hatt en fin uke!

    Lexxie @ (un)Conventional Bookviews

    SvarSlett